Goedenavond allemaal,
Ik zal eerst maar even meedelen dat ik hier nieuw ben, het is dus nog uitzoeken wat, waar en hoe. Ik weet dus niet zeker of mijn vraag hier wel thuishoort en of een soortgelijke vraag misschien al eens gesteld geweest is. Ik heb geprobeerd om hier eerst zelf wat rond te zoeken, maar niet exact gevonden wat ik zocht. Mijn excuses dus als ik een fout maak tegen de regels of gewoonten die hier gelden.
Momenteel volg ik een lerarenopleiding lager onderwijs aan een hogeschool in Belgie. Ik ben één van de gelukkigen die de kans heeft om in het laatste jaar een deel van de opleiding hier in te ruilen voor een buitenlandse ervaring.
Begin 2013 zal ik voor 5 maanden naar Turkije vertrekken om er in een school als Comenius Assistent mee te draaien.
Nu het definitief is kan ik stilaan alles in orde brengen en aan de praktische zaken gaan denken. Dit brengt echter heel wat vragen en onzekerheden met zich mee. één van de belangrijkste zaken die ik momenteel in orde wil brengen is welk visum ik nodig heb, hoe ik dit aanvraag en welke kosten hierbij komen kijken. Ik nam reeds contact op via e-mail met de Turkse ambassade te Brussel, maar ze lijken niet de intentie te hebben om mij een antwoord te bezorgen. Daarnaast zou ik graag na mijn aankomst eerst enkele weken een intensieve taalcursus volgen alvorens ik in de school van start ga. Waar kan ik hiervoor best terecht? En wat met een verblijfplaats?, …
Natuurlijk heb ik nog veel meer vragen, maar dat loopt later wel los. Voorlopig is dit het belangrijkste.
Nogmaals mijn excuses moest ik hier met mijn vragen niet op zijn plaats zijn.