5 maanden amazone + 5 weken reizen

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum. Zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Lonneke, 24 jaar, regio Rotterdam. Ik ben 3e jaars student Dier- en veehouderij (hbo).

Over 2,5 week vertrek ik voor 6 maanden naar Peru! De eerste dagen ben ik in Cusco bij familie. Daarna vlieg ik door naar Puerto Maldonado waarna ik de volgende dag, na 7 uur varen, bij mijn lodge in de Amazone aan kom.

Ik verblijf zo’n 5 maanden in de Amazone om voor stage gedragsonderzoek te doen bij papegaaien. Daarna heb ik nog 5 weken over om te reizen (+/- 20 juni tot 25 juli). Ik begin mijn stage in het regenseizoen, maar het wordt steeds minder na verloop van tijd.

Ik twijfel er nog over om malaria tabletten te nemen, en zo ja, welke. Heb hier over al diverse andere forums en info gevonden, maar info/advies is welkom :wink:

Er is in de lodge alleen 's avonds een paar uur stroom, heel langzaam internet en geen bereik met je mobiel.

Als iemand verder nog tips of adviezen heeft hoor ik het graag! Ik word al aardig zenuwachtig, naarmate de tijd vordert. Ik twijfel over alles :wink: Ben al eerder met mijn toenmalige vriend een maand in China geweest, maar dit is andere koek!

Ok, bedankt alvast!

Als je malariatabletten wil gebruiken pak dan malarone.
Het zal wel een dure grap worden om voor zo’n lange tijd tabletten te kopen.
Neem veel lange dunne kleding mee, er zitten veel zandvlooien daar.
Ikzelf ben ongeveer 2 weken in de jungle geweest en heb amper een mug gezien.