4x4 of gewoon?

Hoi iedereen hier!
Mijn man en ik zijn ons aan het voorbereiden op een reis naar Argentinië. Wslk januari 2017 voor 4 weken (duurt nog even, maar de voorbereiding is zo leuk)
We willen iig een camper gaan huren om het noord(westen) te bekijken.
Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand antwoord op de vraag 4x4 of gewone camper??
Thx vast!
Linda

Dat ligt volledig aan je route… Het meeste kun je echt wel met een normale (camper) auto doen, maar als het echt ruig wordt (en dat is meestal erg hoog) kom je daar niet mee weg. Het is de vraag of je route inderdaad zo extreem is met een camper. Als je het niet zeker weet kun je je lokaal laten informeren over een bepaalde route en evt excursies boeken met lokale gidsen / 4wD om de echt moeilijke gebieden te bereiken. Het weer speelt sowieso een belangrijke rol, met sneeuw of veel regen is het altijd oppassen. Na een zware bui altijd even informeren omdat stroombeddingen vaak dwars door de ripio (steenslag) wegen voeren en de weg plaatselijk verdwenen kan zijn. Asfalt is minder problematisch, maar ook hier oppassen na zware buien voor keien en sedimenten op de weg.

Ter aanvulling op de post van HansKoot: In januari zit je in het regenseizoen.

Bedankt voor de reacties!
Weet iemand hoe het in januari-februari is qua drukte? Is het dan nodig campings te boeken vooraf? Of is er altijd wel een plekje voor een camper?

Qua campings moet dat volgens mij wel lukken met plaats. Het is wel hartje zomer, dus relatief druk, maar hangt ook sterk af van waar je naar toe gaat. Drukste regio´s in de zomer zijn Sierras de Córdoba, Atlantische kuststrook en regio Mendoza.

Groet,

Jan

Wij hebben een jaar met onze eigen camper rondgereisd in zuid amerika. Het ligt er echt aan waar je naar toe wil.
wij gingen bv naar estero del ibera en dat was niet zo’n succes omdat er veel diep zand op de weg lag (heeft ons waarschijnlijk de koppeling gekost)
maar de wegen naar bv de watervallen van iguazu zijn prima te doen met een gewone camper.
als je al wet waar je heen wil dan kunnen we wel wat advies geven.
wij hebben uiteindelijk bij een verhuur bedrijf gestaan vlak voor we weer terug gingen en die zouden je ook kunnen helpen.
mocht je de naam willen weten dan hoor ik het wel.
groeten hanneke (www.4amigosonadventure.com)

Hallo,

Wij zijn ook terug van een jaar Zuid-Amerika met auto. We hebben daar een 4x4 gekocht en hebben ook heel erg getwijfeld.
Achteraf gezien is een 4x4 niet echt nodig. Het kan handig zijn als je bepaalde gebieden wil doen (zoals hierboven al gezegd, Esteros del Ibera) maar op zich hebben we de 4x4 zelden of nooit nodig gehad… Ik zou het volgende keer niet doen.

Veel plezier!
Silke (www.reisjemee.com)