4wd camper verhuur

Hey, heeft er iemand ervaring met het huren van een 4wd camper in NZ? Wij zouden in november willen vertrekken vanuit Queenstown om na +/- 22 dagen aan te komen in Auckland. Omdat we graag op rustige plaatsen overnachten denken we dat het huren van een 4wd camper beter is om op afgelegen “campings” te geraken. (Of zie ik het verkeerd? )

Je ziet het niet verkeerd, maar als je op de DOC site kijkt dan zie je dat deze campings al met goed tot redelijk goede wegen bereikbaar zijn. En de wegen in NZ zijn goed genoeg ( zelfs beter dan in Belgie) de Catlins was het laatste gebied met gravel is nu ook geasfalteerd en er zijn wat kleine stukken met gravel, maar met een gewone auto rij je er ook zonder problemen over.

Ik ben tijdens mijn tochten door NZ ook geen wegen tegengekomen waar een 4WD echt voor nodig was.
Daarnaast is november nog geen hoogseizoen, dus ik denk dat de meeste campings nog betrekkelijk rustig zullen zijn.

ok, met dank voor de nuttige info!!
We zullen dan opteren voor een “gewone” camper. Hebben jullie ervaringen met verhuurfirma’s in Queenstown?

Vinden jullie mijn idee om van Zuid naar Noord te reizen OK? Ik zou dit doen om zo naar het “betere” weer te reizen.

Ik veronderstel dat in onze reisperiode (november tot midden december) het niet echt nodig is om op voorhand op de DOC campings te reserveren?

Thanks.

PS: dat de wegen in NZ beter zijn dan in België is niet echt moeilijk…:biggrin:

Nee, ik heb geen ervaringen in Queenstown, ik heb mijn auto toen bij een locale dealer in Nelson gehuurd.

Midden december start de zomervakantie in NZ, dan wordt het drukker, en juist ook ion het noorden. Iedereen staat dan in de file om aan de stranden te komen. In november is het nog fris in het zuiden, maar het kan in het uiterste zuiden de hele zomer door eigenlijk nog sneeuwen. :slight_smile:

Nog even over de 4WD camper: voor een eerste bezoek aan NZ is deze zeker niet nodig. Wij zijn echter al vele malen geweest en dan blijken er toch wel een hoop mooie plaatsen te zijn die je het beste met een 4WD kan bezoeken: Kahurangi National Park, de Remarkables, Paradise, de gletsjers bij Mount Aspiring etc. Denk echter dat we die reis met een gewone 4WD en tent doen en dan vnl. gebruik gaan maken van DOC campings.

Groet,
Rolf
www.kiwikruger.nl