Four wheel drive camper

Hallo allemaal,
Wij willen begin 2012 voor vijf tot zes weken rondreizen in Nieuw Zeeland en we zijn inmiddels begonnen met het verzamelen van allerlei info, het bezoeken van fora, pagina’s en websites van allerlei organisaties die zich bezig houden met verre reizen:wereld: Wat wij heel graag zouden willen, maar wat we tot nu toe nog niet tegen zijn gekomen is het huren van een four wheel drive camper, zodat we ook off the road kunnen reizen. Zijn er verhuurmaatschappijen of reisorganisaties die deze aanbieden?
Alvast met dank, groetjes Maaike:dag:

In campers heb ik mij niet verdiept, dus van 4WD-campers weet ik niets. Maar wij hebben in november en december in een Spaceship door nieuw-zeeland gereisd. En ik kon me herinneren dat zij behalve ‘gewone’ Spaceships, waar wij mee gereisd hebben, ook 4WD’s hadden. Dus misschien dat dat een optie is voor jullie?
Dit vond ik tussen de FAQ op hun website (http://www.spaceshipsrentals.co.nz):

Are there 4 wheel drive spaceships?

*We do offer 4WD Spaceships for those more adventurous travellers that want to get further off the beaten track. These are also very popular in the winter months for the keen skiers and snowboards. Ask us about our Thule roof racks. *
*They are only available for hire from 1 June to 30 Sept as we cannot guarantee availability in a peak season. *

Wij hebben geweldige weken met ons Spaceship gehad! Je bent zo flexibel als met een auto, maar hebt toch alles bij je wat een camper ook heeft. De tent aan de kofferbak werkte ideaal, in een minuut had je veel extra (slaap)ruimte. Ik kan het iedereen aanraden.

1 like

4WD campers zijn er wel te huur, maar niet zo gemeengoed als in bijvoorbeeld Australie. De reden daarvoor is dat je met een 2WD eigenlijk vrijwel alle mooie plekken kunt bereiken. Anders dan in Australie waar je in de outback alleen maar gravel en zandwegen hebt, is nNZ gezegend met een uitgebreid asfaltwegen netwerk. Wil niet zeggen dat er geen mooie 4WD paden zijn, maar het is niet noodzakelijk, dus word het minder gedaan.

Wij hebben in Australie wel een 4WD genomen en waren daar omtzettend blij mee, maar in NZ hebben we ‘gewoon’ een campertje gehuurd en hebben geen moment spijt gehad dat we niet een (Duurdere) 4WD hebben gekozen.

1 like