Met 4 personen: camper of huurwagen met hostels?

Beste forummers

We geraken er maar niet uit.
Rond Kerstmis gaan wij met 4 personen (2 volwassenen en 2 tieners) nr Nieuw Zeeland (van ChristChurch naar Auckland), in het hoogseizoen dus.

Wat raadt u ons aan: rondreizen met een camper (en mag je nog op vele plaatsen vrij parkeren en overnachten?) of een huurwagen en overnachten in hostels, B&B’s, … ?

Wij weten het echt niet meer … Hopelijk kunnen jullie ons hierbij helpen.

Wij zouden graag de vrijheid hebben bij het rondreizen maar beseffen dat het hoogseizoen is en dat we waarschijnlijk veel op voorhand zullen moeten vastleggen of toch niet?

Alvast bedankt!

Camper!!! Ook in het hoogseizoen heb je dan de vrijheid en hoef je geen campings te reserveren van te voren. Kan natuurlijk een keer zijn dat een camping geen plek meer heeft maar er zijn er genoeg om NZ. Wild kamperen mag op heel veel plekken niet. Daar staan wel bordjes. Succes

Dank Amanda voor je reply! Ben je zeker dat je in hethoogseizoen de campings nietmket vastleggen op voorhand? Ik hoor anders … Maar ben er natuurlijk nog niet geweest …

Weet het zeker uit eigen ervaring. Het kan natuurlijk wel een keer gebeuren dat er geen plek is maar dat hebben wij 1 keer gehad. Als je rond een uur of 3 in de middag op zoek gaat naar een camping moet dat goed komen.

Hoi,
Ik zou zeker een “selfcontained” camper huren want daarmee mag je ook wild staan. Wij hadden een ‘Happy’-camper gehuurd en in 2 maanden 3 nachten op officiële campings gestaan, de rest wild of op DOC-campsites: niet duur en midden in de natuur. Zowel de camper als het kamperen zijn ons prima bevallen, Nieuw Zeeland is geweldig!

Als je nog niet overtuigd moest zijn: camper is ideaal en idd niet nodig op voorhand te reserveren in die periode…komt zeker goed!

Wij sliepen tussen november en februari bijna 3 maanden uitsluitend op officiële en DOC campings. Ik kan mij niet één keer herinneren dat we geen plaats hadden? Zelfs niet aan Milford Sound, Abel Tasman NP, Tongariro NP en andere toeristische trekpleisters.