4WD nodig?

Beste allen,

Mijn vriend en ik willen een deel van onze Madagscarreis plannen rond de R7, die goed begaanbaar schijn te zijn. Nu is mijn vraag of we voor deze weg (en soms een zijweggetje naar links of rechts…) een 4WD nodig hebben, of dat een gewone auto volstaat voor deze route? Omdat deze weg zo goed begaanbaar schijn te zijn, vroegen we ons tevens af of het wel noodzakelijk is om een chauffeur in te schakelen voor deze trip. Kan een westerling deze route zelfstandig rijden, of is dit toch niet zo handig?

Alvast bedankt voor reacties!

Groeten,
Anke

Hoi Anke,

Voor de RN7 heb je geen 4WD nodig, wel als je bijvoorbeeld naar Andringitra NP gaat, maar dan alleen voor het laatste stukje. Wij hebben vorig jaar gereisd met een auto met chauffeur en dat is prima bevallen. Dit was via Madagascar Green Tours. Je kunt dacht ik wel bij andere organisaties een auto huren zonder chauffeur, maar het heeft wel voordelen om voor een chauffeur te kiezen. Je kunt toch meer van de omgeving genieten en hij kan je allerlei informatie geven. Overigens zal de prijs met of zonder chauffeur niet extreem veel verschillen.
Mocht je nog meer info willen, laat maar weten.
groetjes, Ingrid

1 like

hoi Anke,

Zoals je al gelezen hebt is de weg N7 en goede weg en kan je die prima rijden zonder 4WD. Als je een auto+chauffeur nodig hebt, schrijf me dan even een mailtje. Je kan dus ook zelf rijden, maar zoals Ingrid al schreef, met chauffeur is net zo duur, dus neem hem er gewoon bij. Lekker relaxed!

groetjes,
Wendy

Zo simpel is dat!!! Je geniet veel meer van de omgeving en als bonus krijg je nog informatie die je anders waarschijnlijk niet zult krijgen :vak01:

1 like

Hai mensen,

Ik ben 3 jaar geleden naar Madagascar geweest, zelf gereden en mij prima bevallen,een voordeel is dat je overal kan stoppen waar je wil,maar er moet wel een strak schema aangehouden worden ivm het niet willen rijden als het donker wordt/is ( is mijn meening ).

Dat door sommige mensen het als prettig wordt ervaren om zelf te rijden, daar kan ik me alles bij voorstellen. Niks is fijner als ‘vrij’ rond te reizen met je eigen vervoer. Zoals al geschreven is de N7 een goede weg om te rijden.
Toch is het zeker het overwegen waard om een chauffeur te regelen.
Zoals Wendy al zei: Het is net zo duur om een auto met chauffeur te regelen. Daarbij is het relaxed reizen met alle vrijheid die je normaal ook zou hebben. Oké…je bent dan met een ‘vreemde’ in de auto maar die ‘vreemde’ zal heel snel een vriend kunnen die je alles kan vertellen van het land en de plaatsen waar je komt. Daarbij heb je het zelf in de hand om te stoppen waar en wanneer jij wilt.
Als je het binnenland in gaat kom je met Engels niet ver en dan is het prettig als je iemand bij je hebt die de lokale taal spreekt. Via de chauffeur kun je dan goed communiceren met de lokale bevolking en dat hebben wij als zeer fijn ervaren om niet te zeggen grandioos!
Er is dus wel wat te zeggen om met of zonder chauffeur rond te reizen.
Wellicht kan je een combinatie maken.
Er zijn verschillende aanbieders van reizen en autohuur op Madagascar. Wij hebben het geregeld met Ramartour omdat we toen in onze eigen moedertaal de reis hebben kunnen regelen. Dit heb ik als ÉÉN groot voordeel gezien!!

Groet,
Erik