4 x 4 of gewone auto

we willen in juli 3 weken Thailand bezoeken. Zouden dit graag zelf organiseren en dus een auto huren. Is het aan te raden om een 4 x 4 te huren?
We willen graag ook het binnenland verkennen.

Wat is voor jou de definitie van binnenland?

In het binnenland, zoals ik het voor me zie, zijn de wegen onverhard dus 4x4 is aan te raden.

Ben je bekend met links rijden ipv rechts rijden, in geval van ongeval/aanrijding je als toerist(buitenlander) altijd aan het kortste eind trekt ook al is/zal het je schuld niet zijn(verstaat de taal niet), het vaak een ongeorganiseerde verkeertoestand is, men heeft vaak dmv voor en achteruit te rijden tussen verkeerpilonnen door het rijbewijs verkregen en in geval van onder de tafel het papiertje gekocht, halen zowel links als recht’s in, weten bij een kruispunt als de stoplichten uit staan niet eens wie voorrang heeft en als ze rechtdoor willen gaan zetten ze hun alarmlichten aan zodat als jij van recht’s of link’s aankomt vermoed dat hij/zij af gaat slaan maar nee hij/zij gaat gewoon rechtdoor…

Alleen daarom al het liefst in een 4x4 en als het ff kan een Hümer lol2

We willen in elk geval BKK vermijden. Ik dacht dat de andere wegen redelijk berijdbaar waren. Om onverhard te rijden vinden we niet erg dat deden we vorig jaar in CR ook. Het was daar ook horten en stoten en mss wel 15 km/u maar o zo mooi!!!
Wat betreft de rijstijl en -kunde ben ik wel even verrast :slight_smile:
Bus- en treinreizen vinden we niet zo leuk. We hebben nl een dochter mee met een mentale handicap en voor haar is reizen in een bus of trein sowieso moeilijk. We voelen ons liever zo vrij mogelijk.
Ik vroeg me eigenlijk af of we een auto kunnen huren en dan een privé chauffeur kunnen nemen op verschillende plaatsen.

Alvast bedankt voor de reactie!

:chin:Ja je kan ook auto met Chauffeur regelen maak duidelijke afspraken met deze persoon als de klik er is dan kom je zeker op de beste en mooiste plekken van Thailand
verder een mooie tijd toegewenst in Thailand:THAILAND::cambodia: