hallo allemaal,
mijn vriend en ik zijn aan het twijfelen om ofwel naar India te gaan ofwel Indonesie (Java en Bali??)
we kunnen echter maar 4 weken verlof nemen. jammer 
vorig jaar hebben we met de rugzak door thailand getrokken. dit was super. persoonlijk denk ik dat indonesie hierbij aansluit…
ik ben niet echt op luxe en hygiëne gesteld maar heb al van enkele mensen gehoord dat india een land is waar je je hart verliest ofwel nooit meer terug wil.
moet nog een planning uitzoeken maar is 4 weken niet tekort???
groetjes ellen.
voor mensen die indonesie ook al gedaan hebben. alle tips zijn welkom. we moeten de knoop doorhakken india of indonesie
Ik weet niet of je je knoop al hebt door gehakt?
Maar je kan natuurlijk ook een klein gedeelte van India kiezen. India is zo’n groot land, dat je het niet eens redt in 8 weken (of 12).
Wat een leuk rondje is, is Delhi, Varanassi, Agra, Jaipur, Johdpur, Jaisalmer en wellicht houd je zelfs nog tijd over om wat dagen in Goa te relaxen op het strand.
Zorg er gewoon voor dat vooraf je treinschema klaar hebt en vooral nacht treinen neemt (dat scheelt gewoon een dag). Je kan de treinen via internet al reserveren, maar lukt dat niet, doe het dan in Delhi op het Station (1e verdieping). Laat je niet van de wijs brengen, want er is maar 1 officiele instantie die treinkaartjes verzorgt in Delhi.
Je kan bijvoorbeeld vliegen op Delhi en terugvliegen vanaf Mumbai. Een vriendin van ons heeft dat gedaan via FinnAir (ook heeeeelllll goedkoop).
Over Indonesie weet ik helaas niets te vertellen. (die staat ook nog op ons lijstje…)
Succes met het ‘hakken’
bedankt allessinds voor de reactie
we gaan voor indonesië kiezen aangezien enkele eilanden ons op 4 weken te doen zijn;
java en dan nog 1 eilandje .
groetjes ellen