4 weken vietnam

Beste mensen van dit forum,

Mijn vrouw en ik hopen over een week een rondreis van 4 weken te gaan maken door Vietnam.
We hebben het onderstaande reisschema in gedachten;

Dag 1 t/m 3
Ho Chi Min

4 t/m 8
Mui Nee

8 t/m 13
Dalat

13 t/m 18
Whale Island Resort (Dam Mon)

Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit resort, aangezien er nog al wat negatieve beoordelingen zijn?

18 t/m 20
Hoi An (in de stad zelf)

20 t/m 22
River Beach Resort in Hoi An (aan het strand, op aanraden van andere forummers.)

22 t/m 29
Hanoi, waaronder een tweedaagse trip naar Halong Bay.

Ik heb over deze reis een aantal vragen. Lijkt dit jullie een redelijk reisschema? Hebben jullie nog tips? Of missen jullie echt dingen in dit schema? En is het verstandig om met Credit Card te betalen in hotels, aangezien fraude regelmatige voor komt?

Bij voorbaat dank.

Hoi Joost

ik zou aan het begin vanuit HoChiMinh een dag of 2 a 3 extra doen de Mekong Delta meepakken aldaar, kijk om een indruk te krijgen bv even op deze website Rondreis Vietnam » Individuele Rondreizen Op Maat | Riksja Vietnam

Dalat 5 dagen vind ik ERG lang

Hoi An is 2 a 3 dagen meer dan genoeg - je kunt dan kiezen of strand OF de stad, 1 van de 2 , niet beide (voegt volgens mij weinig toe

Een hele week Hanoi (incl Halong Bay) is wel erg lang vind ik. Zou dan liver nog een dag of 3 Sapa (noord/bergen) inplannen

Kijk bv eens voor indicatie van hoeveel tijd je ongeveer nodig hebt bij ruim 3 weken rondreizen op; http://vietnam.outsight.nl/rondreizen/vietnam-rondreis-3/

succes en veel plezier groet Janna

dag Joost,
smaken verschillen natuurlijk. Wij waren in juli 2010 4 weken in Vietnam. We reizen graag lowbudget, houden van kleinschalige schone accommodatie. In HoChiMinh hebben wij de Mekong Delta niet gedaan, maar zal zeker mooi zijn.
Dalat 5 dagen is lang, wij waren er 1 dag en hebben vanuit Dalat een 3-daagse tocht naar Nah Trang gedaan met 4 Easy riders, achterop hun motoren (ook onze dochters van 15 en 18), vonden wij superleuk!! Ze rijden echt veilig hoor! We verbleven in het Crazy House hotel, was erg vervallen, maar zeker leuk om overdag een bezoek aan te brengen. Gemaakt door kunstenares.
Wij waren 5 dagen in Hoi An (het voor ons doen luxe Hoi An Pacific hotel met gratis fietsen) en dat vond ik juist weer heerlijk, bijzonder leuke plaats, hotel met heerlijk zwembad, we zaten niet aan het strand, vanuit ons hotel ging een shuttle busje. Leuke markt, leuke boottocht te doen, veel te zien. We aten tegenover het hotel bij restaurantjes, veel leuker en voordeliger dan in het hotel.
Ik mis absoluut Hue met de drakenboten, een boottocht over de rivier langs de verschillende tombes, prachtig! (het Holiday hotel daar was trouwens prima. Naar Hue gingen wij met de nachtbus, vinden sommigen mensen vreselijk, wij vonden het wel een belevenis (wel korte bedjes). We deden trouwens alles over land, geen vluchten.
Dam Mon ken ik totaal niet.
Ik zou vanuit Hanoi absoluut Sapa bezoeken, echt een aanrader, markt in Bac Ha! Wel goed tevoren regelen, trein naar Lao Cai (daarna bus naar Sapa) zit vaak vol! Kost je wel paar dagen.
En beslist doen Halong Bay met overnachting op boot. Wij hebben ook nog op Catba eiland overnacht, dan zit je op het strand echt tussen alleen locals die vakantie vieren.
We vonden Vietnam heel leuk, hoogtepunt was de tocht met de easy riders. Prima te regelen vanuit Dalat, kijk maar eens op google. Wil je meer info, laat maar weten.
groetjes en een heel fijne vakantie gewenst!

Ik zou het schema flink aanpassen, je blijft lang op plekken hangen en ziet zo erg weinig van het land. Jouw schema lijkt een beetje op een nondescript vakantie terwijl Vietnam vooral een land is om rond te reizen.
Vanuit HCMC zou ik zeker een vroege ochtend (!) excursie naar de tunnels doen en 1 of 2 nachten Mekong-delta (regio Can Tho).
Mui Nee kan ingekort.
Dalat ook flink minder tenzij je een Easy Rider tour doet en terugkomt. Easy Riders bieden zich zelf aan. Hoef je niks voor te doen.
Whale Island ken ik niet. In een resort hangen lijkt me zonde van de tijd.
Dalat - Hoi An is een flinke afstand om te overbruggen over land. (Stops in Nha Trang en Pleiku of Qui Nhon).
In Hoi An kun je je zeker wel 3 a 4 dagen vermaken. Dagje strand, dagje stad (enkele museums/huizen, de markt en de vismarkt), dagje fietsen in de omgeving (eiland, rijstvelden).
Vergeet vanuit Hoi An of Da Nang niet een bezoek aan de Marble Mountains.
Zeker naar Hue gaan. Geen lange busrit vanuit Hoi An. Bus kost een paar $ en wordt zoals zo vaak door je hotel geregeld en meestal inclusief pick-up.
Hué is cultuur-historisch gezien een must. Veel studenten.
Van Hué naar Hanoi zou je kunnen kiezen om te vliegen. Anders een trein.
In Hanoi, inderdaad de trip naar Sapa en dan vooral de zondagmarkt van Bah Ha en 1 of meerdere dagen naar de kleinere dorpen in de omgeving. Absolute aanrader! Schitterend gebied om je door de bergvolkeren te laten meevoeren. Behalve de trein en eventueel het hotel hoef je niks te boeken, gewoon met de Hmong-dames die in Sapa rondhangen op pad gaan. Ze nemen je graag mee en spreken perfect Engels (misschien wel beter dan een gids waar je minstens $25/dag voor betaalt). In mijn geval was ik vrij in wat ik hun wilde betalen. Ik kon bij hun thuis op het platteland en bij 1 van hun dochters in een klein huisje in Sapa eten en alles was gemoedelijk en vrijblijvend; veel geholpen met het tolken in dorpen waar ze geen Engels spraken. Koop ter plekke op de markt iets voor de mensen die wel iets kunnen gebruiken. Bij donaties aan scholen even via de docenten (vaak meiden uit de grote steden). Johan

Hallo H,

Helemaal leuk dat je wilt gaan reizen door Viet Neit Nam.
Gezien het aantal dagen dat je ter beschikking hebt, denk ik dat het wel goed komt.

Wat ik wel een beetje verontrustend vind is dat je begint met het volgende.

"Mijn vrouw en ik hopen over een week een rondreis van 4 weken te gaan maken door Vietnam. ".

Kan toch niet mis gaan binnen een week, vliegtickets zijn toch ook wel geboekt neem ik aan?

Sorry j, maar moet me toch wel aansluiten bij de bedenkingen van de vorige postsers.

Ik zou na aankomst in saigon , deze stad + enkele ( 2 dagen / 1 nacht inplannen voor de Mekong Delta.
Misschien zijn de Cu Chi tunnels ook nog wat voor jullie.

Zou ook van saigon naar Dalat gaan ipv van Mui.
En denk dat 2 nachten Dalat wel voldoende is.
Van Dalat naar Mui Nee, dan naar Nha Trang ( Whale Island eventueel ); deze route scheelt je enkele reisuren overdag.

Van Nha Trang zou ik gewoon reizen over de weg en een stop / overnachting doen in Quy nonh of door naar Hoi An.

Het door jouw gekozen hotel in Hoi An is echt helemaal goed, maar ligt niet pal aan het strand maar aan de rivier en 30 meter van het strand.
Ik verblijf hier altijd ( al 6 x ) en helemaal top.
Gratis pendel naar de stad en fietsen voor 1 USD te huur voor een gehele dag.

Zou wel van Hanoi naar Hue gaan, en dan vliegen of treinen ( zeer lange reis ) naar Hanoi.

2 dagen Halong / 1 nacht, 2 dagen Hanoi en dan naar Sapa of naar het veel mooiere , makkelijkere bereisbare, goedkopere, minder touristische Mai Chau en eventueel het Pu Luong park, Tam Coc op zeker.

Houd er wel rekening mee dat een Halong Bai trip niet de goedkoopste dagen van je vakantie gaan worden.
Geld ook voor een eventuele Er trip.
Deze reken zo’n 70 USD pppd, maar dan wel incl overnachting.

Even een vergelijk.
Met 2 personen is dat 140 USd, prive met auto met gids is dat gelijk aan de ER
Ga je met meer dan 2 personen met deze auto bespaar je pp ongeveer 40 USD pppd tov Er en prive vervoer met auto, gids, overnachting.
Easy Riders is “low end” reizen tegen “high end” prijzen, maar dan wel met een motor.

CC
Ik betaal altijd met CC in alle VietNam hotels of Cambodja hotels en nooit geen probleem.
Je moet daar je pincode intoetsten, dus zou veilig moeten zijn, net als hier in Nederland.

Beste J,
Lees even alle posts na, ga echt je dagen wat anders indelen, sla Whale Island over als verblijf, maar kies een leuk en goed resort aan de kust , kan tegen dezelfde prijs.

Neem een andere route en denk dat je dan een betere verdeling hebt in dagen.
Mocht je nog wat vragen hebben, laat het AUB weten en dan kunnen we deze beantwoorden.

gr.
Ton.

Hartelijk dank voor de informatie. Hier heb ik zeker wat aan.

Ik heb niet alles neergezet wat we wilden gaan doen, maar een excursie naar Sapa en de tunnels wilden we even ter plaatse regelen.

Dalat gaat zeker minder dagen worden en whale Island gooien we eruit.

Thanks guys! En die vliegtickets zijn inderdaad al geboekt Ton.:wereld: