Hallo H,
Helemaal leuk dat je wilt gaan reizen door Viet Neit Nam.
Gezien het aantal dagen dat je ter beschikking hebt, denk ik dat het wel goed komt.
Wat ik wel een beetje verontrustend vind is dat je begint met het volgende.
"Mijn vrouw en ik hopen over een week een rondreis van 4 weken te gaan maken door Vietnam. ".
Kan toch niet mis gaan binnen een week, vliegtickets zijn toch ook wel geboekt neem ik aan?
Sorry j, maar moet me toch wel aansluiten bij de bedenkingen van de vorige postsers.
Ik zou na aankomst in saigon , deze stad + enkele ( 2 dagen / 1 nacht inplannen voor de Mekong Delta.
Misschien zijn de Cu Chi tunnels ook nog wat voor jullie.
Zou ook van saigon naar Dalat gaan ipv van Mui.
En denk dat 2 nachten Dalat wel voldoende is.
Van Dalat naar Mui Nee, dan naar Nha Trang ( Whale Island eventueel ); deze route scheelt je enkele reisuren overdag.
Van Nha Trang zou ik gewoon reizen over de weg en een stop / overnachting doen in Quy nonh of door naar Hoi An.
Het door jouw gekozen hotel in Hoi An is echt helemaal goed, maar ligt niet pal aan het strand maar aan de rivier en 30 meter van het strand.
Ik verblijf hier altijd ( al 6 x ) en helemaal top.
Gratis pendel naar de stad en fietsen voor 1 USD te huur voor een gehele dag.
Zou wel van Hanoi naar Hue gaan, en dan vliegen of treinen ( zeer lange reis ) naar Hanoi.
2 dagen Halong / 1 nacht, 2 dagen Hanoi en dan naar Sapa of naar het veel mooiere , makkelijkere bereisbare, goedkopere, minder touristische Mai Chau en eventueel het Pu Luong park, Tam Coc op zeker.
Houd er wel rekening mee dat een Halong Bai trip niet de goedkoopste dagen van je vakantie gaan worden.
Geld ook voor een eventuele Er trip.
Deze reken zo’n 70 USD pppd, maar dan wel incl overnachting.
Even een vergelijk.
Met 2 personen is dat 140 USd, prive met auto met gids is dat gelijk aan de ER
Ga je met meer dan 2 personen met deze auto bespaar je pp ongeveer 40 USD pppd tov Er en prive vervoer met auto, gids, overnachting.
Easy Riders is “low end” reizen tegen “high end” prijzen, maar dan wel met een motor.
CC
Ik betaal altijd met CC in alle VietNam hotels of Cambodja hotels en nooit geen probleem.
Je moet daar je pincode intoetsten, dus zou veilig moeten zijn, net als hier in Nederland.
Beste J,
Lees even alle posts na, ga echt je dagen wat anders indelen, sla Whale Island over als verblijf, maar kies een leuk en goed resort aan de kust , kan tegen dezelfde prijs.
Neem een andere route en denk dat je dan een betere verdeling hebt in dagen.
Mocht je nog wat vragen hebben, laat het AUB weten en dan kunnen we deze beantwoorden.
gr.
Ton.