4 weken Thailand

Goedemiddag allemaal!

Dit is waarschijnlijk het zoveelste reisschema voor Thailand, maar ik wil het graag toch even delen met jullie en jullie tips horen! 1 november vertrekken we voor 4 weken naar Thailand. Ons schema is als volgt en staat eigenlijk wel redelijk vast, op het zuiden na. Twee binnenlandse vluchten zijn reeds geboekt. Met name het zuiden vanaf PhiPhi is nog niet helemaal zeker. We willen waarschijnlijk in Ao Nang verblijven en vanuit daar dingen ondernemen (strand Ao nang zelf schijnt niet zo bijzonder te zijn…?). Aangezien we niet al te lang hebben in het zuiden, zijn tips erg welkom. Vanuit Ao nang genoeg te doen of toch nog een eiland aandoen? Ik denk dat we al aardig wat aan het reizen zijn, dus nog een ander eiland wordt misschien te veel??

1nov - AMS-BKK
2nov - BKK
3nov - BKK
4nov - BKK
5nov - 's Ochtends vroeg naar Kanchanaburi
6nov - Kanchanaburi incl. Erawanfalls
7nov - Kanchanaburi incl. Erawanfalls
8nov -'s Ochtends vroeg naar Ayutthaya,1 dag verblijven en 's avonds door met nachttrein naar Chiang mai (haalbaar heb ik begrepen?)
9nov -'s Ochtends aankomst Chiang mai
10nov -Chiang Mai + omgeving (oa 3-daagse trekking)
11nov -Chiang Mai + omgeving
12nov -Chiang Mai + omgeving
13nov -Chiang Mai + omgeving
14nov -Chiang Mai + omgeving
15nov -Chiang Mai, 's Avonds vlucht naar Phuket + overnachting Phuket Town
16nov -'s Ochtends eerste ferry naar Phiphi
17nov -Phiphi
18nov -Phiphi
19nov -Ferry naar Ao Nang…?
20nov -Ao Nang…?
21nov -Ao Nang…?
22nov -Khao Sok (overnachting in boomhut staat al def. geboekt)
23nov -Khao Sok
24nov -Khao Sok
25nov -Ao Nang…?
26nov -Ao Nang…?
27nov -Ao Nang…?
28nov -Ochtendvlucht Krabi - BKK
29nov -BKK-AMS

Hoor het graag! Groetjes!

Als je toch terugvliegt vanuit Krabi zou je eventueel nog enkele dagen Koh Lanta kunnen aandoen. Ideale verbinding met Krabi. Met een vroege ferry vanuit Koh Lanta- Krabi. Dit is een leuk eiland voor een paar dagen. In Ao Nang is meer dan genoeg te doen. Gezellige boulevard en je zou naar Railay Beach kunnen gaan overdag om heerlijk te relaxen en te Kayaken op zee. Gewoom een longtail op het strand nemen( varen de gehele dag van zonsop tot ondergang).

Groeten Peter

als je wil kajakken op zee kan je ook een kajak in Ao Nang huren, net voorbij de massage salons op het strand (als je naar de zee lijkt helemaal aan de linkerkant)

Ik heb de volgende tips:

Als jullie van dieren houden zou ik zeker Elephants World aanraden vlakbij Kanchanaburi - heel de dag help je mee bij een opvang en aan het eind van de dag mag je zelfs de rivier met ze in! Voor ons echt een hoogtepunt.
Daarnaast hebben wij op 1 dag Eerst Hellfire Pass gedaan en vervolgens naar Erawan Falls geweest. Beide erg indrukwekkend/leuk.

Phiphi is voor duiken/snorkelen leuk maar wij vonden het een beetje tegenvallen doordat je vrijwel al het vervoer met de boot moet doen doordat er geen wegen lopen buiten het stadje.

Khao Sok is ook leuk, Lake trip het hoogtepunt doordat je na een korte trekking door een grot heen gaat, door het water met een lampje op je hoofd. Pas wel op! Als het gaat regenen en je gaat er vervolgens in dan kom je er waarsch niet meer uit door het stijgende water!.

Ao nang wegens mogelijke excursies was ook leuk. Gezellig stadje en Treetops adventure of Kayaking door de mangrove en grotten was super!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Beetje laat, maar bedankt voor jullie reacties!

Al het hierboven genoemde staat op de planning :slight_smile:

Ko Lanta nog in twijfel, dat bekijken wel ter plekke wel, of dit nog past! Waarschijnlijk wordt het wat veel op en neer gereis dan? Aangezien de overnachting Khao Sok vastligt (kon niet anders helaas).

Veel plezier in Thailand!

Wat jammer zeg…
Ik ga van 20 november tot 30 november met hetvolgde schema:
21 november Phuket
22 november phiphi
23 november Phiphi
24 november Krabi
25 november Krabi
26 november Ko phangan
27 november Ko phangan
28 november Ko phangan (full moon party)
29 november Ko phangan (nachttrein naar Bangkok)
30 november Bangkok
1 december Bangkok
2 december vlucht naar Australië

Toevallig toch ergens een overlapping?
Zou leuk zijn!

Ik hoor het wel!

Alvast veel plezier in Thailand!

Allemaal leuke vooruitzichten!
Waar verblijven jullie in Phi Phi en Ao Nang?

Het strand van Ao Nang is gewoon leuk, meer niet! Maar vanuit Ao Nang kun je wel veel excursies doen. Longtail bootje in 20 min. naar Phra Nang beach en Railey beach. Met een longtailboot of tour naar Koh Poda, Thub/Mo island ( 2 kleine eilandjes verbonden met een zandbank met Chicken island), of Koh Hong ( wat ik echt een topper vind), of het binnenland met zijn warmwaterbronnen, emerald pool (natuur zwembad), Wat Tham Sua tempel (met een mooi uitzicht over Krabi) of een kajak tour.

Op PhiPhi “Relax Beach resort” en in uiteindelijk toch een accommodatie geboekt, “Ao Nang Goodwill”. Vanuit daar inderdaad genoeg te doen =D

Bedankt voor je tips John1970!