4 weken reizen door Italie; tips/advies gevraagd!

Hallo allemaal!:dag:

Mijn naam is Maria en ik ga 4 weken backpacken door Italië. Ik ga er met het vliegtuig heen en reis voornamelijk met het OV, maar zal ook een auto/vespa/fiets huren als dat nodig is.

Ik begin in Milaan, heb de eerste week geboekt, de bedoeling is om vervolgens naar beneden te reizen richting Sicilië. Echter wil ik natuurlijk wel een “must see” lijstje meenemen, hebben jullie nog tips? Ik vind steden bezoeken leuk, maar dorpjes en de natuur heeft meer mijn interesse.

Voor nu ziet mijn schema er zo uit:
16 juli - Bergamo
17-19 juli - Milaan
19-21 juli - ??? (tips?)
21-22 juli - Florence
22-24 juli - Bucine (klein dorpje ten oosten van Florence)
24-26 juli - Arezzo of Siena?
26 juli - 16 augustus - ??

Graag ontvang ik ook jullie advies over het volgende:
-Waar zal ik heen gaan tussen Milaan en Florence?
-Zal ik na Bucine naar Siena of Arezzo gaan? Wat raden jullie aan?
-Ik zit te denken om naar Sardinië te gaan. Iemand ervaring mee? Vanaf waar zal ik vertrekken? Of is er een mooier eiland? :zon02:
-Hoe zal ik naar Sicilië reizen? Mijn plan is om de kustlijn te volgen, al hoorde ik dat de kust bij Rome niet zo bijzonder is…
-Welke stranden moet ik hebben gezien?
-Kan je treinen beter vooraf boeken of is voor “kleine” afstanden een kaartje op het station voldoende?

Ik hoop op leuke tips, alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Maria :backpack:

hoi,

wij denken eraan om zomer 2016 naar sicilie te gaan. We zijn gewend om op de bonnefooi te reizen, backpacken, meestal bestemming in zo azie. Nu een keer europa. hoe is het je bevallen. Ben op zoek naar info over backpacken door sicilie, liefst met ov.

Tussen Milaan en Florence: de Oltrepo Pavese, rustig mooi wijngebied 50km ten zuiden van Milaan. Zie www.duepadroni.it