Italië reis met trein

Weet eigenlijk niks van italië, alleen dat ik van 20 april t/m 2 mei vakantie heb en daar heen wel :stuck_out_tongue:

Mijn nog enorm vage plan is als volgt:

1 Aankomstdag (eind van de middag denk)
2 dagen milaan
3 dagen florence
6 dagen rome
Vertrekdag (vroeg in de avond)

Ik wil vanuit rome ook nog een dagtrip maken naar Pompei en mt vesuvius. Is dat goed te doen in 1 dag? Het maakt me niet uit als ik dan enorm vroeg op moet staan en heel laat weer terug ga.
En nog verdere opmerkingen over de bestemmingen?
Ik ga nu pas alles goed plannen dus als jullie nog opmerkingen hebben over het aantal dagen verblijf of vinden dat ik iets niet over moet slaan hoor ik het graag!

Hallo Jerry,

volgens mij kom je met je schema best een heel eind, al ligt het er natuurlijk wel aan wat je precies wilt gaan doen tijdens je vakantie.
Ik zou nog wel even kijken hoe het zit met de treintijden.
Zelf vind ik Milaan niet zo geweldig, dus hier zou ik slechts 1 dag blijven. Maar mocht je enorm van shoppen houden, kun je hier waarschijnlijk wel een week verblijven…
Florence vind ik echt geweldig, net als Siena. Siena doet haast wat Middeleeuws aan. Het is niet heel erg groot, maar er is zeker voldoende te bekijken en te doen voor 1 dag.
Deze zou ik dan ook toevoegen aan jouw schema (al kun je ook prima een dag op en neer vanuit Florence)
Mocht je nog iets willen lezen over Siena: http://www.goedkopedroomvakanties.nl/toscane/

Rome 6 dagen lijkt mij ook heel redelijk.
Wellicht heb je dan al erg veel cultuur gezien, maar dat kun je zelf als beste beoordelen.
(Zelf heb ik een citytrip gemaakt naar Rome van 6 dagen, en dat was wat ons betreft ook lang genoeg. Toen hadden mijn man en ik beiden het idee dat we teveel oude gebouwen en musea hadden gezien om het nog echt te kunnen waarderen)

Er worden verschillende dagtrips aangeboden met een combinatie van Pompei en mount Vesuvius.
Je bent dan wel meestal 8 tot 10 onderweg.
Als je Vaticaanstad wil bekijken moet je rekening houden dat je hier minimaal 1 dag voor uittrekt, maar 2 dagen is ook niet gek.

Ik weet niet wat je doel is van deze vakantie? Mocht het relaxen zijn, dan zou ik het schema wat aanpassen en me beperken tot 1 of 2 plaatsen.
Er is echt genoeg te doen en bekijken. Als je iets rustiger reist heb je kans om het echte Italië te zien en te proeven.
Ik heb voor komende zomer een, denk ik, hele leuke vakantie geboekt naar Rome voor een klant. Deze alleenreizende jongen gaat verblijven in een stacaravan op een camping in Rome. Hij is met het openbaar vervoer in 25 minuutjes midden in Rome maar hij zit ook maar 10 km van het strand af. Op de camping worden verschillende excursies aangeboden zoals de excursie die jij net noemde maar ook naar bijv. Napels. Het is maar een idee :slight_smile:

Succes met het puzzelen naar een geschikte vakantie! En mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Met vriendelijke groet,
Petra