Beste mensen,
beetje last minute beslist om op 1 november naar Laos te vertrekken op mijn eentje en terug te komen 29 november. Het is mijn eerste reis alleen, daarvoor al wel in Vietnam, Indonesie en Guatemala rondgetrokken met mijn toenmalige vriendin. Ik hou van echt op een plaats te zijn en te ontdekken, maar schrik er tegelijk niet van terug om een lange nachtbus te nemen of om eens een hele dag transport te doen. Ik hou van natuur, vogels, streetfood, andere reizigers ontmoeten, een relaxed stadje, contact met locals en oude tempels. Ik wil heel graag Ankor Wat zien, daarom voornamelijk dat ik langs Cambodja wil. Het schema hieronder is waarschijnlijk te ambitieus? Iemand tips om tijd te winnen met vervoer? Hoe kan ik snel van 4000 islmands naar Siem Reap?
Ik heb een retourticket bangkok en een ticket bangkok-luangprabang. Mijn ticket van Cambodja naar Bangkok ligt nog niet vast, maar de vlucht zoals op onderstaand schema zou ideaal zijn omdat ik dan geen dag op voorhand naar Bangkok moet vliegen.
Vertrek Brussel
Aankomst Bangkok 10.40 vlucht naar Luang Prabang
Luang Prabang
Luang Prabang
Luang Prabang
Muang Nong
Muang Nong
Muang Nong
Luang Prabang
Vang Vien
Vang Vien
Vientiane + nachtbus