Het wordt dus ongeveer 6 weken. super veel zin in natuurlijk, maar kan nog alle hulp gebruiken wat betreft een route.
Is de volgende route wat?
Amsterdam-sydney
sydney paar dagen
Vliegen naar alice springs
Alice spring en uluru paar dagen.
Vliegen naar cairns
Cairns / great barrier reef 4/5 dagen
Met camper vanaf Cairns naar Sydney
Sydney-amsterdam
Inmiddels hebben we onze tickets geboekt en vliegen we de 2de week van Juli voor 6 weken naar Australië. We zullen op Sydney aan vliegen om daar een paar dagen te bivakkeren. Vervolgens gaan we met een binnenlandse vlucht naar Cairns. Daar zijn we van plan om een camper te huren en om zuidwaarts te trekken richting Sydney. We hebben daar zo’n 5 1/2 week de tijd voor , hoe we dat willen gaan invullen zijn de volgende stappen die we nu gaan nemen. Voor ons zelf willen we globaal een route in ons hoofd hebben. We willen niet alles strak vast leggen maar een beetje vrijheid in het plannen qua verblijftijden. Hierbij is jullie hulp natuurlijk van harte welkom!
Heb voor mezelf een concept reisschema gemaakt.
Zien jullie dingen die ik anders moet doen of die ik er zeker nog aan moet toevoegen?
Route Australie:
Dinsdag 12 Juli Amsterdam –> Dubai –> Sydney
Woensdag 13 Juli Sydney
Donderdag 14 Juli Sydney
Vrijdag 15 Juli Sydney
Zaterdag 16 Juli Sydney–>Cairns( vliegen binnenlandse vlucht)
Zondag 17 Juli Cairns
Maandag 18 Juli Camper ophalen sochtends in Cairns –>port douglas –> cape tribulation
Dinsdag 19 Juli cape tribulation–>kuranda–>Cairns
Woensdag 20 Juli Cairns + Great Barrier Reef
Donderdag 21 Juli Great Barrier Reef
Vrijdag 22 Juli Cairns –>Mareeba –>Atherton (Tablelands) , via weg 1 en 52 (totaal 113 km)
Zaterdag 23 Juli Atherton –>Innisfail , via weg 25 ( 104 km)
Zondag 24 Juli Snipperdag
Maandag 25 Juli Innisfail –> Paronellapark-- >Townsville , via weg A1 ( 273 Km)
Dinsdag 26 Juli Dagtrip naar Magnetic island (met Ferry, op eiland Buggy huren)
Woensdag 27 Juli Townsville –> Airlie Beach , via weg A1 (273 KM)
Donderdag 28 Juli Whitsunday Islands
Vrijdag 29 Juli Whitsunday Islands
Zaterdag 30 Juli Airlie Beach –> Mackay ,via weg A1( 150 km)
Zondag 31 Juli Mackay –> Marlborough , via weg A1(Lotus creek en Clarke kreek, 282 km)
Maandag 1 Augustus Marlborough–> Gladstone (via yeppoon,emu park en Rockhampton (301 km)
Dinsdag 2 Augustus Gladstone –> Hervey Bay(via Bundaberg en Gin Gin, 356 km)
Woensdag 3 Augustus Hervey Bay ( walvisexcursies )
Donder dag 4 Augustus Fraser Island ( via Hervey Bay)
Vrijdag 5 Augustus Fraser Island(via Hervey Bay)
Zaterdag 6 Augustus Snipperdag
zondag 7 Augustus Hervey Bay –> Tin Can Bay ( via Maryborough)
Maandag 8 Augustus Tin Can Bay (Dolfijnen voeren)
Dinsdag 9 Augustus Tin Can Bay–> Glasshouse mountains(via gympie,Amamoor,Kenilworth en Maleny ,161 km)
Woensdag 10 Augustus Glasshouse mountains bezoeken dan naar –> Brisbane ( 69,8 km)
Donderdag 11 Augustus Brisbane
Vrijdag 12 Augustus Brisbane –> Byron Bay (165 km)
Zaterdag 13 Augustus Byron Bay –> Coffs Harbour (239 km)
Zondag 14 Augustus Coffs Harbour –> Native dog Campground( Via stops Bellingen,np Dorrigo,Dorrigo en ebor, 122km)
Maandag 15 Augustus Native dog campground –> Point look out (30 km)
Dinsdag 16 Augustus tot zondag 21 Augustus ??? naar Sydney?(opties hoor ik graag)
Zondag 21 Augustus Bleu Mountains
Maandag 22 Augustus Sydney/camper inleveren, hotel voor 2 nachten
Dinsdag 23 Augustus Sydney en uitrusten
Woensdag 24 Augustus Sydney–>Hongkong–>Dubai –> Amsterdam
Oke super.
Heb alleen aan het einde nog wel paar dagen over. Hoe kan ik die beste verdelen ergens of via welke route naar sydney pakken?
Mis ik niks in mijn route qua trekpleisters? Misschien surfers paradise en ergens een hippie dorp die ik mis geloof ik?
Met dat hippie dorpje bedoel je Nimbin. Is echt leuk. Kijk even naar ons verslag 43 op de website (www.dutchjumbo.nl), de foto’s van het hennep museum en de hond in zijn eigen parkeervak. Helemaal zo relaxed als het in een hippie dorp hoort. We waren er ooit met een vriendin uit Nederland die nog wel eens een stickie rookte en binnen vijf minuten had ze ergens een paar stickies gescoord. We weten nog steeds niet waar vandaan. En verder verlies je die speling die je aan het eind denkt te hebben echt wel. Je bent bevoorrecht dat je speling hebt. Ik help ook mensen die in 20 dagen van Sydney naar Cairns reizen…
Mooi om ongeveer de zelfde route hier beschreven te zien. Alleen gaan wij hem van Sydney naar cairns rijden met een camper. Wij zijn met 2 volwassenen en 2 jongens van 12/13
Camper voor 6 personen.
Ook wij zitten de maand augustus op deze route.
Globaal hebben wij dit in gedachten.
Wij hebben voor deze route 32 dagen de tijd.
Sydney
Bleu mountains
Port Stephans (de Tomaree Head hike )
byron bay
lamington np camping
Glass house mountains
Tincanbay
Fraser island
Hervey bay (TurtleSands caravanpark)
Eungella park
White sunday’s
Atherton tablelands
Zeker parronella park
Cairns
Daintree
Ik ga de komende weken de route iets meer in kaart brengen.
Kilometers en eventuele Camperplaatsen in kaart brengen lijkt me wel wat makkelijker al is het geen must om op de plaatsen te overnachten die we op geschreven hebben.
Zal ook nog eens op je site gaan kijken Willem.
Kan nooit geen kwaad.
Misschien dat iemand nog tips heeft voor overnachtingen plaatsen met onze camper.
Hoor het graag
de Wiki Camps app, de Tripigy app en de Camps Australia Wide app zijn dé apps om budget- en gratis overnachtingsplekken te zoeken. Of het Camps Australia Wide boek. Ben je na afloop voor een paar euro minder zo weer kwijt.
Goedenmiddag
Ik was net op zoek op internet naar het Camps Australia Wide boek deel 8.
Nu zie ik echter dat er 2 versies zijn: 1 gewone en 1 waarbij staat ‘‘with camps snaps’’
Wat is hier het verschil tussen want die is toch al gauw 30 euro duurder.
De ene 65 euro en de andere 95.
Is dit voor de oostkust die ik wil bereizen met de camper een ‘‘must have’’?
Staan er routes, tips enzovoort in?
Ik wil je nog een keertje bedanken voor de tips! Vooral de wikicamps app was fantastisch! Die hebben we elke dag gebruikt! (We hebben hierdoor elke nacht gratis gekampeerd! )
Australie is een geweldig land! En het smaakt naar meer. We komen hier zeker terug!
Groeten
Irene *
Met de apps die hierboven nog worden genoemd heb je genoeg. In Camps Australia met de Camp Snaps staan meer snapshots, fotootjes van de campsites. Overigens is het zo dat je het boek zo weer kwijt bent voor, pak’m beet 20 euro minder dan de aanschafprijs. Als er al eens een op Marktplaats staat, is die zo weer weg. En hiert op het forum kun je hem ook verkopen. Ook dat gaat altijd razendsnel
Veel plezier met plannen,