(origineel bericht op be-more.nl)
3de week Malawi
als ik dit schrijf is het al weer bijna het einde van de 3de wk hier. Het gaat gewoon heel snel en heb eigenlijk tv, krant enz niet eens gemist.
In de 3de wk zijn alweer zoveel gewoon voor ons vrijwilligers.
Het afgelopen weekend nog wel naar Zomba plateau geweest. Gewoon lekker wandelen door de bergen en dan zie je van alles passeren. Via het potato path weer naar beneden gegaan [pad wordt door mensen uit het volgende dal gebruikt om ierse aardappels naar Zomba te brengen en daar te verkopen]. dat is dus echt een pad met de kortste weg naar beneden, dus af en toe heel steil.
Maandag met de jeugd een spelletje memory gedaan. Het werd door de meesten snel gesnapt en er zaten echte fanatiekelingen tussen. We hebben een paar spelletjes gedaan met wel 12 jongens en meiden. Dit gaan ze nog veel keer herhalen zeiden ze.
dinsdag al vroeg op om eerst te lopen en dan om 7 uur al op pad om gehandicapten te bezoeken en die wonen niet allemaal even dichtbij. We waren om 10.30 uur weer terug en hadden toen 4 mensen bezocht en heel veel gelopen. Bij het bezoekcommitee was ook een vrouw met een kleintje op haar rug. Ik wilde die ook wel eens dragen. Eerst grote hilariteit, maar daarna zou het gebeuren, maar bij het over gaan dragen begon het lipje van het kind zo te bewegen. of te wel ze schrok zo van mij. het ging dus niet door.
Ook nog langs de primary school geweest; ook daar gaan ze met het memoryspel aan de slag. Martine heeft met donatiegeld 2 nw kookpotten gekocht. Per dag worden er 10 potten pap gekookt voor de 1200 kinderen.
Woensdag de andere 4 projecten bezocht en 's middags mais gezaaid. Er werd met een heel team ingezaaid bij een oude vrouw.
Donderdag met Lewis op pad om een aanbieding voor een elektr. aansluiting te krijgen. In het weekend gaan we lekker luieren op Cape McLaire.