35% prijsstijging hotels?

Om vast een kostenplaatje compleet te krijgen voor onze vakantie naar Bali in mei/juni volgend jaar heb ik de prijzen opgevraagd voor Legian Beach Hotel (voor een garden bungalow) bij verschillende touropperators. Nu hadden de meeste nog geen prijzen binnen, alleen TravelTrend had al prijzen beschikbaar (via hun reisbureau NBBS Reizen). Afgelopen mei/juni was de prijs € 82,- voor twee personen per nacht (incl. ontbijt), volgend jaar is dat € 110,-!!! Dat is een prijsstijging van 35%! Belachelijk, dus reactie terug gestuurd en daarop kwam het antwoord dat de prijzen in 2011 enorm gaan stijgen. Heeft iemand hier toevallig iets over gehoord? Ik overweeg nu naar het Bali Dynasty te gaan (via Kuoni, maar ook daarvan zijn nog geen prijzen bekend), die krijgen vooral na de recente renovatie enorm goede beoordeling op Zoover. Heeft iemand ervaring met dit hotel?

Groetjes, Cynthia

Klopt, door de waardedaling van de Euro ( dankzij die aardige Grieken) zullen de hotelprijzen in Indonesie volgend jaar in Euro veel hoger worden. Aflopende contracten worden dan meteen rigoreus herzien door de hotel-exploitanten, uitgaande van hun Roepia-prijs per dag, omdat de meeste kosten hier lokaal in Roepias voldaan moeten worden.

Volgens mij is de prijsstijging met name te wijten aan de zakkende waarde van de euro. Hotels die prijzen in US$ of IDR adverteren worden hierdoor duurder voor ons.

Hmmm dan gaan we maar hopen dat de euro flink gaat stijgen voor het eind van het jaar. En anders wordt het gewoon een goedkoper hotel, want 110 euro per nacht wordt me echt een beetje te gortig.

Bedankt voor jullie antwoorden!

De euro is nu weer aan het stijgen dus die prijsstijgingen van 35% zijn onzin. :dag: Als ik die prijsstijgingen zie vermijdt dan Bali en ga eens kijken op Sumatra bijvoorbeeld. :nod:.

De tickets zijn al geboekt, dus dat het Bali gaat worden staat vast. De eerste week hebben we een villa in de buurt van Lovina gehuurd en daarna gaan we nog twee weken naar Kuta/Legian/Tuban. Ik denk dat we naar Bali Dynasty gaan, daar heb je een deluxe kamer voor € 70,- p.k.p.n. en dat vind ik wel een prima prijs. Ze krijgen goede beoordelingen op www.zoover.nl en redelijke goede op tripadvisor, maar daarop is me al eerder opgevallen dat aussies behoorlijk kritisch zijn en daar hebben wij Nederlanders geloof ik toch wat minder last van :slight_smile:

De waarde van de euro schommelt en is niet dramatisch gedaald. Precies een jaar geleden was Rp1.000.000 €70,90 en nu €89,00, dat is iets minder dan 20%. Op Bali gaat de horeca er kennelijk vanuit dat de euro steeds verder afzakt naar de beginkoers. Een beetje erg voorbarig en ruikt naar zakkenvullerij om nu al de prijzen voor 2011 met 35% te verhogen. :thumbsdown: Gezien de zuinigheid van de Nederlandse toerist -meestal gaan de postings hier over goedkoop dit en goedkoop dat- zal dit ongetwijfeld gevolgen hebben voor de Balinese horeca…:chin:

Maar ik denk dat iedere toerist een prijsstijging van 35% in 1 jaar absurd vindt. Ongeacht nationaliteit. En natuurlijk wijken we dan uit naar goedkopere oorden. En dan dalen de prijzen weer en komen we weer terug. Dat werkt toch met alles zo? Supermarkten, hotels, luchtvaartmaatschappijen, wasmiddelmerken… Maar soms heeft het ook zijn voordeel, zo zijn de prijzen van de belachelijk dure hotels in het centrum van Amsterdam gedaald met 20% en is het toerisme daar het laatste kwartaal weer gestegen. Ik ben geen econoom, maar zoals een bekende Amsterdammer ooit zei: ‘ieder nadeel, heb z’n voordeel’. Tja…
:chin: