Beste periode om naar Bali eo te gaan

Dit jaar willen Yolanda en ik naar Bali gaan en daar een beetje rondreizen. In verband met mijn werk kan ik dit jaar alleen in de maand juni. Ik heb gelezen dat het dan in deze periode erg druk is. Mijn vraag is of iemand in deze periode op Bali is geweest en mij kan vertellen of dat zo is, wij houden namelijk niet zo van drukte.

Kees

Hoe druk het is, hangt er van af waar je verblijft.

Ik ben in 2007 in juni op Bali geweest, en daar was het toch wel drukker dan op sommige andere maanden dat ik er was. (Heb er een tijdje gewoond.) Maar beslist niet zo druk dat alles ineens vol zat je je ineens nergens een kamer kan vinden. In bv Ubud en Kuta zijn zat hotels, en ook zoveel restaurants dat je altijd wel ergens terecht kan.

Wanneer je na bv Lovina, Amed of Tabanan gaat zul je bijna niemand tegen komen.

In Yogya ben ik in juni nooit geweest, maar Yogya is met name druk omdat het een grote stad is (veel Indonesiers dus) en dat is niet afhankelijk van de tijd van het jaar :wink:

Bali heeft veel te veel hotelkamers, 50.000 terwijl ze er aan 25.000 genoeg zouden hebben. Er is inmiddels een totale bouwstop voor hotels afgekondigd, ook voor homestays en dergelijke

Eigenlijk is het een oude **franse rapport van 1971 **, er vanuit gaan dat de ideale aantal kamers met een ster kwalifikatie 25.000 moet zijn , om de prijspeil te houden.

*Current data supplied by the Bappenda Bali estimates that the number of hotels and in legal and illegal villas is around **50,000 **rooms when the ideal total is believed to be 25,000. *

Dat men in Bali wil reguleren is te wijten aan de wildgroei van illegale villa en andere oorzaken zoals het verminderen van balinese landbouwgronden zoals sawah , waterverbruik etc.

(Ter vergelijking : Amsterdam heeft bijna 10.000 hotelkamers )

Wat is dit nu weer voor abracadabra door met een Frans rapport uit 1971 aan te komen zetten.
Volgens mij ontbreekt het u aan een luisterend oor in het dagelijks leven dat u dit soort onzinnige info hier moet tentoonspeiden.

U bent ???

Plopper is de naam.:teeth:

Ah so ,

Zou je in het vervolg eerst goed inlezen of desnoods via internet de achtergrond informatie zoeken voordat je iets op een forum neerkwakt ?

In een andere topic over die dooie New Zeelander kom je ook snel met een oordeel.
Gelukkig werd het enigzins uitgelegd hoe het ongeveer gegaan is , door Cowok belanda.

Nou die Plopper had wel gelijk hoor “een Frans rapport uit 1971” daar hoef je jezelf niet voor in te lezen, je ziet meteen dat dat incomplete onzin is. Hoeveel rapporten zouden er in Frankrijk dat jaar gemaakt zijn? En dan nog dat Frans van U :smiley:

Kijk , dat verhaal over de overbezetting van 25000 kamer (in feite meer dan 27.000 kmrs) werd door de Bapedda van Bali als uitgangspunt gebruikt.

In 1971 had een Fransman in zijn onderzoek aangetoond dat Bali maximaal 25000 hotelskamer nodig zal hebben om de prijspeil van een** sterrenhotel kamer** op peil te houden.
Nu heeft men al 52000 hotelkamers (* klasse) .
Dus 27.000 te veel.
Dat geeft weer gevolgen aan de waterverbruik van de landbouw.

En niet vergeten de illegale kamerverhuur van bungalows van buitenlanders.

PS : ik heb ook over oude franse rapport (van een fransman).

Wat is dit nou weer voor cryptogram :question:

Nee , Nir , het is gewoon rekenen. Op Lager School nivo.
In diverse Indonesische site’ s staat 50.000 kamers van de strerenhotelklasse , terwijl het volgens een oude onderzoek(v.e Fransoos uit 1971) het maximaal 25000 kamer moet zijn .
Veel meer kamer , veel meer aanbod , dus de prijzen gaan omlaag .

Inmiddels staat in andere bron dat er al 52.000 kamers zijn (verschil van 2000).
Gemakshalve werd het aantal 25.000 vermeld als de overschot .
Die gegevens hebt je ergens geplukt . Zonder te weten wat de achtergronden zijn .
Meer kamer hotel , meer waterverbruik , dus kan de watervoorziening van de landbouw nadelig beinvloeden.
De westerse toeristen in *hotels gebruiken meer water dan een losmen / wisma of een guesthouse.
En zeker als men in een bathtub sta te poedelen.

Snappee voe ?

Een cryptogram is geen rekensom doch een taalkundige puzzel.:smiley:

De gegevens kwamen uit mijn herinnering, ik had over deze materie een artikel in het Kompas gelezen. Ik was onderweg dus kon het ook niet snel even opzoeken, is trouwens ook niet belangrijk, U wil weer even precies doen, terwijl hetgeen u schrijft rammelt als een kunstgebit dat al jaren in de verkeerde mond zit.

Een Frans rapport van een Fransman vond ik ook wel een goeie :smiley:

Als het voor jou als een echte Indoloog al moeilijk is om sommige context te begrijpen , dan is het begrijpelijk dat voor sommigen om bepaalde situaties / thema’s moeilijk te begrijpen zijn zonder een beetje achtergrondinformatie .
Goed zullen we weer ontopic gaan ?
Het gaat om de beste periode om naar Bali te gaan.

Ach, toen ik de naam Surya Admadja zag staan wist ik al dat ik te maken had met de onbetwiste kampioen zelfpijpen met z’n Google-weetjes en die grossiert in vierde- en vijfdehands meningen. Jammer voor u dat ze geen Nobel-prijs uitdelen voor onzin uitkramen, u had 'm zonder twijfel gewonnen.

http://tu.connect.wunderloop.net/TU/247/589/7446/?ord=1240400201580