Bali drukte

Dit jaar wil ik voor de 3de keer naar Bali op vakantie. In 2008 ben ik voor het laatst op Bali geweest in juli en augustus en het was heel lastig om accommodaties te vinden. Soms wel uren rondlopen, bellen, van te voren reserveren etc,…:frowning: Dit jaar wil ik dan ook na het hoogseizoen. Ik zat te denken om eind september, begin oktober te gaan. Nu valt dit net in de ‘spring’ vakantie van de Australiërs. Heeft iemand met deze periode ervaring? Is het dan ook ontzettend druk? en hoe zit het met het weer in oktober?:zon02:

Groetjes Ellen

Ik ben slechts een keer naar Bali geweest begin oktober, en dat was in 2006. Problemen met het vinden van kamers heb ik nooit gehad (maar dat heb ik zelfs in het hoogseizoen niet). De meeste Aussies komen niet veel verder dan Kuta en Sanur, dus die zijn makkelijk te ontlopen.

Wat het weer betreft: eind september/begin oktober is over het algemeen het begin van het regenseizoen.

ga altijd in oktober en november, het is er niet vreselijk druk, en de Australiërs zijn niet allemaal vervelend.

Ik zelf zou van te voren alles regelen hotel en vervoer, kun je heel goed hier in Nederland .
Het weer is ook goed, het is het begin van het regenseizoen, als je pech hebt valt er s 'avonds wel eens een buitje.

prettige vakantie
emcee

Hallo

Wij waren in Bali begin juni 2010. Wij hadden ook geen hotel geboekt. We kwamen aan in Sanur. We deden 8 hotels, prijzen lagen tussen de 150 à 200 euro/nacht. Ok, we zochten wel iets die wat ‘meer’ luxe bevatte. Maar dat vonden wij er helemaal over. Er waren hier mensen die ons aanraden om niet op voorhand te boeken omwille dat het nog geen hoogseizoen was. Na zo’n ervaring raden wij dus aan om wél op voorhand te boeken. Het is de helft goedkoper als je reeds van hieruit via internet boekt. Als je daar aankomt, en je hoort zo’n bedragen… dan voel je jou als toerist bij het 24e gezet…
Jullie doen ervan wat jullie willen, maar dat is onze ervaring!
Veel plezier.

Dure accomodatie is altijd goedkoper als je vooraf boekt, goedkope accomodatie is dan juist duurder.

Beste Ellen,

In de onderstaande link krijg je een een indruk hoe de drukte in Bali was in 2009, verspreid over alle maanden.
SLOT88 > Daftar Slot Online Gacor Terpercaya dengan RTP Tertinggi

Het weer was vorig jaar goed te noemen in deze periode !! Echt natte periode is dan zeker nog geen sprake van.