32 oud voor backpacken?

Ben van plan volgend jaar Oz en Nz op eigen gelegenheid te gaan ontdekken samen met min rugzak. Vraag me alleen af of ik als 32 jarige dan niet heel erg ‘oud’ ben in de hostels enzo? (Komt voornamelijk omdat ik veel oproepjes voor medereizigers tegenkom die wel wat jaartjes jonger zijn…)

Bedankt voor de info!

Ik ben nog nooit in Nieuw-Zeeland geweest, dus ik kan weinig zeggen over de gemiddelde leeftijd van backpackers daar. Ik ben echter vorige week zelf 32 geworden, en trek er zeer regelmatig met de rugzak op uit. Het aantal reizigers dat jonger is groeit, en ik sluit niet echt aan bij de drinkende en feestende massa. Maar dat wil ik ook niet! Er zijn echter voldoende mensen over van ongeveer mijn leeftijd waar ik een hoop lol mee kan hebben - dus nee, we zijn niet te oud! :slight_smile:

Hoi Kakakaatje en Jenny,

Ik ben zelf twee keer in Nieuw-Zeeland geweest en ben net terug. Het is het ideale land om te backpacken. De leeftijd van 32 is nog super jong. De meeste mensen die hier backpacken zitten tussen de 20 - 40, maar in Abel Tasman kwam ik een Duitse vrouw tegen van 62 die in haar eentje er op uit ging.

Daarnaast is Nieuw-Zeeland een land waar meer serieuze mensen komen die van natuur, hiken, wandelen, sporten houden. Het is geen party land en als dat wel gebeurt, dan is het te vinden in Auckland, Christchurch en Queenstown.

Leeftijd speelt geen enkele rol. Ik ben zelf 24 en ga om met 40 jarigen, zonder dat ik het gevoel heb dat er zoveel leeftijdsverschil in zit. Je bent zo jong als jij je voelt. Dus laat je niet tegen houden en pak die backpack en hup naar Nieuw-Zeeland!

Veel plezier
Ruud

Nee zeker niet! Ik ben in verschillend elanden oude bakcbakcers tegengekomen. En met oude bedoel ik in de 50 en zelfs 60!

Te oud ben je voor backpacken nooit, te jing daarentegen… er lopen verdorie meisjes van 17 jaar rond, alleen…

Maar eh… Ik ben zelf 32, en eerlijk gezegd… als je met 32 afvraagt of je voor wat dan ook te oud bent? voel jij je dan werkelijk zo oud joh???

Helemaal niet, maar vroeg het me gewoon af. Niet dat ik daar straks alleen maar mensen tegenkom die net van school af komen. Begrijp me niet verkeerd, ook daar kan ik heel veel lol mee hebben, maar ik weet dat ik het ook wel prettig vind om lol te hebben met mensen met wat meer levenservaring!

Ben inmiddels al stiekem begonnen met aftellen naar half feb 2011…ahum…het duurt alleen nog zooo lang!

Als jonkie van 32 kun je nog vele jaren backpacken zolang je daar zelf plezier aan beleefd!
Ik weet niet hoe je gaat reizen, maar als je een buspass neemt, dan is het wellicht wel zinvol om je te orienteren welke maatschappij voor jou het meest aantrekkelijk is. Heeft niet eens zoveel met leeftijd te maken, maar wel wat je zelf wilt. Of, zoals iemand eerder in dit forum schreef:

Ja oké, dat is wel begrijpelijk. Heb zelf wel eens opgescheept gezeten met een buslading netvanschoolkinderen, en dan wordt je niet echt gelukkig…

Maar backpackers heb je in alle soorten en maten. Met een beetje orienteren op hostels kun je ook wel redelijk inschatten welke hostels door juist jongeren of ouderen worden bezocht.
Succes met aftellen!

Hallo,

Ik ben inmiddels al 3 jaar aan het rondreizen en ben nu 31 we zijn op reis gegaan toen ik 28 was. Mensen hebben ons voor gek verklaard om dit te doen op die leeftijd en alles op te geven en ben nu blij dat we het gedaan hebben. Daarmee toch wel tot de conclusie gekomen dat we niet in NL willen wonen en leven. Ik denk dat je nooit te oud bent om te gaan reizen en het er van te nemen. Ik ben vele oudere tegen gekomen die ook voor langere tijd aan het reizen zijn gegaan. Zelfs gezinnen met kinderen die voor langere tijd gaan reizen.

Hallo

Wij (toen 66 & 61) zijn nu anderhalve maand terug van 3 maanden rondtouren met een busje. Wij voelden ons belegen backpackers.
Wij troffen op de “holiday-parken” diverse alleen reizenden. In de (gezamenlijke) keuken tref je altijd lotgenoten en dus ook veel tips.
Tip 1; je familie & achterblijvers volgen je blog op de voet; dus DOEN!
Tip 2: koop een betrouwbare campervan; hoe ? Lees ons blog www.ben_en_paula.reislogger.nl er maar eens op na.
Dus zelfs AOW-ers kunnen backpacken.

Ben & Paula

Tuurlijk voor langere tijd reizen is echt niet leeftijd gebonden er zijn vele leeftijden te vinden ik heb er ook vele ontmoet van verschillende leeftijden echt super. Zolang je het kunt gewoon voor gaan inderdaad.

Ik heb ook nog volop gebackpackt toen ik midden 30 was en ik vond het fantastisch. Je komt mensen tegen van alle leeftijden en idd zelfs families!

Dus gewoon gaan hoor!

Ik ben in NZ een paar dagen met de Magic Bus meegeweest en dat beviel prima.(Geen zuipende tieners in de bus)

Ik heb zelf ook een jaar gebackpacked door OZ en NZ toen ik 32 was. Ik ben in NZ ook mijn huidige partner tegen gekomen vandaar dat ik er nu nog steeds woon.

Mijn ervaring is dat leeftijd niet relevant is. Ik heb toen enkele maanden met een 18 jarige gereist en zij was een heel stuk meer volwassen en leuker dan een heleboel dertigers die ik tegen kwam.

Veel reis plezier

32 dat is hartstikke jong, nee in NZ zul je ze meer tegen komen, van jou leeftijd en ook stukken ouder.
Aftellen helemaal niet raar ik ga in febr. naar Patagonie en ook ikben al af aan het tellen.
Alvast veel voorpret!

Gewoon gaan meid :slywink:

Heb inmiddels besloten dat ik ga! Pas in februari, maar ik ga én in m’n up. Ben nu druk met uitzoeken van mijn favorieten en een paar dingen vast te leggen (o.a. Milford Track). De rest zie ik wel als ik daar ben…

Heb er zoooooo’n zin in :slight_smile:

Gaaf!! Weet je al voor hoe lang ook? Heb je een paar weken of een paar maand…?

Helaas maar voor 5 weken…zou willen dat het 5 maanden was!

Heej Kakakaatje,

hoever staat het met je voorbereidingen? En heb je inmiddels een beslissing genomen hoe je gaat reizen? Ben zelf van plan om in oktober 2011 voor 5 maanden naar Australië en Nieuw-Zeeland te gaan.

Gr. Anita

Ik heb inmiddels geboekt en vertrek 20 feb naar NZ. Ben nu vooral heel druk met uitzoeken hoe/welke bus ik ga uitkiezen om mij te laten vervoeren. Wordt wrs geen hop on-hop off, omdat ik eerst een weekje in Nelson zal zijn en daarna zsm naar Q’town wil. En die buspassen hebben dan toch 2 of soms 3 nachten nodig…Terwijl de Intercity maar 1 nachtje nodig heeft.

Succes met je voorbereidingen Anita!

Gaan we er wel vanuit dat je achteraf laat weten hoe het was als ‘oude dertiger’ natuurlijk!!

Heel veel plezier met voorbereiden én de reis!!