Precies!! Ik ben tegen de tijd dat ik ga net geen dertig, maar ga zeker naar australië evt in combi met nieuw Zeeland! Ben nog eea uit aan’t zoeken…
Intercity had in de tijd dat ik daar zat aanbiedingen van 10-15 dollar voor vroegboekers, zeker als je zo’n grote afstand doet… Auckland -Wellington was er zo een, maar Nelson - Queenstown ook. Vergeet niet ook locale aanbieders te checken!
Ik heb dat stuk de eerste keer met de huurauto gedaan, gaaf hoor, om daar te rijden!
Hallo allemaal,
Ik heb juist het probleem dat ik misschien te jong ben.
Ik ben nu net 16 jaar en ik wil na mijn eindexamen, dat is volgend jaar rond deze tijd graag rond reizen.
Ik ben dan dus net 17, is dat jong om als meisje in je eentje rond te reizen?
Ik weet ook niet waar ik heen wil en wat de mogelijkheden zijn.
Heeft iemand tips?
Zijn je ouders het eens met je reis? Als je minderjarig bent heb je een handtekening van je ouder/voogd nodig voor je visumaanvraag.
Ja mijn ouderds zijn het er gewoon mee eens,
ze willen natuurlijk wel weten waarheen en hoelang enz.
Ik wilde dat ook graag destijds, maar ben heel erg blij dat ik het pas heb gedaan nadat ik mijn beroepsdiploma had (en ook meer dan genoeg gespaard). Ik heb later op reis meerdere jonge meiden in de problemen gezien en als je iets ouder bent, ga je daar toch anders mee om.
Ik weet ook van klasgenootjes die het wel gedaan hebben en die eerder dan gepland terugkwamen. Die wilden dan bijvoorbeeld graag een tijdje werken op een boerderij als Jilleroo, maar werden vanwege hun leeftijd daar gewoon niet aangenomen.
Ik ben destijds eerst binnen Europa alleen op reis geweest: met de trein naar bekenden in Duitsland en later met het het vliegtuig naar Spanje. Gewoon voor een weekje.
Dat is toch anders dan gelijk maanden aan de andere kant van de wereld te zitten.
Laura (het “zeilmeisje”) kan het dus jij kunt het ook. Of het verstandig is weet ik niet. Om rond te trekken heb je eigenlijk een auto (dus rijbewijs) nodig EN GELD. Het is zeer moeilijk om aan werk te komen. En degenen die wij troffen hadden niet de prettigeste werk-ervaringen. Het salaris is minder dan de helft dan in Nederland, je bent vaak bij het (boeren)bedrijf in de kost en je woont vaak erg afgelegen. Dus geen sociale contacten; vrienden en vriendinnen.
Je moet een vertrouwde kennis of familielid in NZ hebben waar je in noodgeval op terug kunt vallen. Ik heb een lieve neef die in Aucklamd woont en die heeft een lieve dochter van jouw leeftijd. Als je je je plan doorzet wil ik hen wel eens polsen. Ik adviseer je eigenlijk nog een paar jaar te wachten, maar het is heel goed dat je je op deze manier probeert te informeren.
ben 28 en vorig jaar in nieuw zeeland geweest, en ik heb me geen seconde “oud”'gevoeld. je ontmoet zoveel verschillende mensen daar… je ziet je ogen uit in een hostel, en heb me er ook vaak over verbaasd haha. oudjes die met krukken lopen, vrouw in een rolstoel, gezinnen met kleine kindjes nee 32 is zeker niet te oud en je bent toch zou oud je je voelt?
ps de milford track wel op tijd boeken, want dat gaat erg snel. heb hem ook gewandeld en is in 1 woord GE-WEL-DIG (al was de 3e dag erg zwaar).
heel veel plezier en doe de groeten aan de kiwi mensen
Ik sluit me bij de meeste aan; ik vind 32 absoluut niet te oud om te backpacken!
Wat oud? Wij zijn 51 en 56 en gaan dit jaar naar Thailand. Niet met rollator en ook niet met zo’n georganiseerde grijze kuddereis maar vlucht en eerste nacht hotel geboekt en dan zien we wel.
Ben inmiddels terug uit NZ (helaas) en jullie hadden allemaal gelijk! Heb mezelf geen seconde ‘oud’ gevoeld! Heb een geweldige tijd gehad en de meest interessante mensen ontmoet. Was echt een supertijd! Ook de Milford Track in m’n eentje gelopen - dat was wel afzien, want dan voel je je soms echt heel alleen, ook al heb je een groep van 39 andere mesnen om je heen - maar ook dat was in één woord geweldig!
Kan niet wachten tot ik weer mag!