Leeftijd backpackers/reizigers

Hallo allemaal,

ik wil komend jaar een aantal maanden alleen gaan reizen in austalie en ben dan inmiddels 34! Ik vraag me af of er over het algemeen meer mensen van rond de dertig rondtrekken in australie. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ben overigens in m’n gedrag nog niet bepaald 34…

De groeten!

Daan

Hoi Daan,

wij zijn afgelopen september in Australie geweest en een aantal georganiseerde trips gedaan. Ik ben 39, met dezelfde instelling als jij hebt :wink: , maar was meestal wel de oudste. Maakt trouwens niets uit hoor. Ligt er natuurlijk ook aan waar je een trip boekt. Hostels worden door alle leeftijden bezocht, maar de groep 20-25 is wel het grootst.

In m’n blog hier op wereldwijzer en op www.traveljunks.nl kun je wat groepsfoto’s zien als indicatie :smiley:

Hey Daan,

Wees gerust, hier is er nog 1 van in de 30 die naar Australie vertrekt.
Op 4 januari a.s. vlieg ik al.

Gewoon gaan met die banaan!

Wanneer ben jij van plan te vertrekken?

Groet,

Olga
leeftijd 31

En ik ken nog iemand van 30 die volgend jaar gaat…
Dus no worries :wink:

precies maak je niet druk ik ben er ook vanaf januari en word ook 30.
dus no worries an have fun

Ik ben ook 30 en dat moet gewoon kunnen kon nog net een working holiday visum krijgen voor 1 jaar dus dat is wel erg fijn. Het is voor ons nog onbekend hoe lang we in Australie gaan verblijven.

gr van Moira

Hi!

Ik ben ook 30 en mijn vriend is 34. we zijn net een half jaar terug uit Australie. Er zijn echt zat mensen van rond de 30 en + . Ik ben heel veel mensen tegen gekomen op campings, heb weinig mensen van rond de 30 gezien in hostels. Daar ligt de leeftijd toch iets lager. Wat de pret zeker niet mag drukken. maar no worries dus!

Hoi Daan,

Ik ben 2 jaar geleden alleen naar Zuid Amerika gegaan om te backpacken. Toen was ik 35. Kwam er natuurlijk veel mensen tegen die jonger, maar ook van dezelfde leeftijd en ouder, soms weer veel ouder, 50+ enzo. Als je iets wilt moet je het doen!
Succes, Liesbeth.