Hallo,
ik ben Leo en kan een baan krijgen op bonaire.
Mijn vraag is of e van 3000$ bruto een beetje normaal kan leven op Bonaire, ik hoef geen luxe ofzo!!
Hoor graag van iemand.
groeten
ja hoor kun je prima van leven, de meeste moeten het echt met minder doen
Beste raak,
bedankt voor je reactie, nu heb ik nog een vraag, hoeveel loonbelasting betaal je?
De rest is me duidelijk ik heb eerder op de antillen gewoond en praat ook goed papiamento, ik ga in het plaatselijke ziekenhuis werken, is dit nog van de overheid??
Hoor graag weer van je.
groet
Leo
Hi
Met $ 3000,- is het te doen maar er gaat dan natuurlijk nog wel 30 % van af. rest $2100,- en dat is wel wat krap. Ik verdiende dat in euro ( maar had nog wel wat verplichtingen in NL) En dat vond ik al lastig.
Heb je een gezin of ben je alleen ? Met een gezin is het te doen maar verwacht dan niet een te luxe levensstijl. Alleen is het een stuk aangenamer.
Er zijn topics genoeg over prijzen. Maar een beetje flink appartement is al snel $ 1200,-. Natuurlijk ook voor 750,- wel wat te vinden maar het is maar in welk deel je wilt wonen. Ik vond het wel prettig om in kralendijk in de buurt van het water te wonen. En met het ziekenhuis in het centrum moet je wel wat meer betalen wil je op loopafstand wonen. Boodschappen kosten gemiddeld net zo duur als in Nederland (zo niet iets duurder).
Dus maak maar even snel en calculatie en zie waar je komt met $2100,- op Bonaire als je er een Nederlandse levensstijl op na wilt houden.
bedankt voor je reactie. Ik ben alleen en hoef niet zo luxe te leven, ben snel tevreden wil alleen zo nu en dan iets leuks doen, kijk ik moet er gewoon werken dus zal niet elke dag uitgaan ofzo.
Maar fijn dat je mij info geeft, top, wie weet leren we elkaar daar kennen.
groeten
Leo k