Met gezin van 5 naar Bonaire

Haai! Ik overweeg serieus om naar Bonaire te verhuizen met mijn vriendin en 3 kinderen van 7, 6 en 3 jaar oud. Ik kan rond de $4000,- bruto verdienen. Een zooitje vragen:

Kom ik daarvan rond?
Wat kost een huisje met 3/4 slaapkamers per maand ongeveer? Hoeft niet aan het water maar wel in de buurt als het even kan.
Zijn er bepaalde wijken met erg veel jonge kinderen?
Zijn er überhaupt veel kinderen?

Erg benieuwd naar jullie reacties… ik heb 10 jaar geleden op sxm gewoond en sta te springen om terug te gaan, maar wil het wel goed geregeld hebben nu met de kiddos :slight_smile:

hallo Rob , belasting is 30% dus netto ga je rond de 2800$ verdienen. Er zijn veel mensen daar die dat niet halen maar het is ook geen vetpot.
Ook een beetje afhankelijk van wat je bent gewend. Huis met 3/4 slaapkamer ver buiten het centrum en buiten de meest populaire buurten gaat je nog steeds minimaal 800-900 $ kosten. Hoe dichter bij het centrum of meer populaire wijken hoe duurder. Dicht bij het water moet je uitgaan van (minimaal) het dubbele. 4 sl kamers met zwembad in bv republiek zal op 1200-1400$ komen.
Wil je nog wat overhouden is aan het water of in het centrum dus niet echt een optie. Daar komen natuurlijk nog vaste lasten etc bij. Boodschappen zijn minimaal net zo duur (of duurder) dan in NL.

Ah thx, ja daar was ik ook al een beetje bang voor. Dan zal mijn vriendin toch ook wel een baan moeten zoeken daar, of in elk geval na een tijdje… Ik reken eens vrolijk verder :slight_smile:

Hi Rob

Je komt toch iets gunstiger uit omdat er een belasting vrije voet is die ik niet heb meegerekend. Voor zo ver ik weet is die 10.000$ of te wel ongeveer 800$ per maand.
Dat betekend dat je netto per maand ongeveer 240$ meer over gaat houden dan ik in eerste instantie aangaf.

grtz Q

Ah kijk goed nieuws! Dat is toch weer meer eten drinken vrolijk zijn geld… Maar hoe dan ook leef je naar wat je hebt, hier in Nederland werken we ook allebei dus waarom op Bonaire niet? Heb je ook een idee wat de populaire wijken zijn? Is dat net als in Nederland de wijken rondom de basisscholen? Of valt dat wel mee? En again, dank je, fijn om wat info van de bron te krijgen