30 dagen, sydney - great ocean road - outback?

Wij gaan in februari een maand naar australie :cheer: Het liefst zouden we nog langer gaan, maar vanwege het werk, huis echt niet mogelijk.

De tickets zijn ondertussen geboekt, heen sydney, terug adelaide.

Tot een week terug waren we van plan om van sydney naar adelaide te rijden met camper, maar iets in mij heeft nu ook nog een andere route in gedachten…

Is het volgende haalbaar of alleen maar ontzettend vermoeiend:

Dag 1 Vertek van Amsterdam
Dag 2 Aankomst Sydney om 21.00
Dag 3,4,5 Sydney
Dag 6 Vliegen Melbourne
Dag 7 Melbourne
Dag 8 Melbourne
Dag 9 Start great ocean road
Dag 10 t/m 21 great ocean road
Dag 22 Vliegen naar Alice springs
Dag 23 t/m 26 Alice springs
Dag 27 Vliegen naar Adelaide
Dag 28 Adelaide
Dag 29 Vertrek vanaf Adealaide
Dag 30 Amsterdam

Ik hoop dat ik iets wijzer wordt. Thanx

11 dagen Great ocean road is wel heel lang.

De weg zelf 250 kilometer lang. Klinkt lang maar meestal worden er ongeveer 3 dagen voor uitgetrokken. Ga ook naar The Grampions NP, dat is ook geweldig deel.

Ik ben even zo brutaal geweest om je planning iets aan te passen. Kijk eens of je dit wat lijkt.

Dag 1 Vertek van Amsterdam
Dag 2 Aankomst Sydney om 21.00
Dag 3,4,5 Sydney (Bleu mountains, haven tour, enz.)
Dag 6 Vliegen Melbourne
Dag 7 Melbourne
Dag 8 Melbourne
Dag 9 Start great ocean road (camper ophalen, boodschappen, enz.)
Dag 10 t/m 27 great ocean road
The grampions National park
The Flinders ranges
coober pedy
Ayers rock, the olgas, kings canyon
Alice springs.
Dag 27 Vliegen naar Adelaide
Dag 28 Adelaide
Dag 29 Vertrek vanaf Adealaide
Dag 30 Amsterdam

Op deze manier heb je minder vluchten die je moet halen en ben je meer vrijheid. Tijdens de rit krijg je wel een idee hoelang je ergens over doet.

3 dagen voor het gebied ayers rock/the olgas / kings canyon is genoeg. en 1 dag om naar Alice te rijden. Als je uiteindelijk eerder dan gepland in Alice springs bent is daar nog genoeg te zien om je een paar dagen te vermaken zoals de macdonnel ranges, drommedaris tocht, flying docters, reptielen show.

Je moet er voor zorgen dat je op dag 27 in Alice springs bent om je camper in te leveren en je vlucht te halen. Verder kun je je eigen tijd indelen. Misschien kun je de camper op het vliegveld afleveren. hou er rekening mee dat dat inleveren ook wat tijd kan vragen.

succes, zeg maar wat je er van vind

1 like

Ik was bang dat het niet aan te rijden was, maar op deze manier zouden we het toch wel kunnen doen. Denk je dat ik vanaf adelaide 4 Wheel drive nodig heb???

Nee hoor, heb je niet nodig. Het zijn allemaal asfalt wegen. sommige parkeerplaatsen en campeerplekken zijn niet verhard maar daar heb je ook zeker geen 4WD voor nodig.

Hou je wel aan de maximum snelheid, boetes zijn niet mis de camperverhuurder mag het zo van je creditcard afschrijven:mad:

succes

Ik ga morgen alles is op een rijtje zetten en kijken wat financieel het beste is. Bedankt voor je tips… ik heb zo’n zin in de reis.

Ik zou het weer anders doen dan Mart81 :slight_smile: Maar ik ben het wel met hem eens dat 11 dagen voor de GOR erg lang is. Sterker nog, ik heb deze in 1 dag gereden. En daarbij hebben we zelfs ieder uitzichtpunt bekeken.

Ik zou ervoor kiezen om er bijvoorbeeld een paar dagen Sydney of oostkust bij te doen. Met bv Tiger Airways vlieg je daar voor heel weinig geld heen en het is, in mijn ogen, toch wel echt iets wat je gezien moet hebben als je naar Australie gaat.

Voor wat betreft Alice Springs zou ik je adviseren om daar zo kort mogelijk te blijven. Het is ideaal als uitvalsbasis voor een Outback tour maar verder heb ik me daar ontzettend verveeld. Sowieso zou ik de Outback met een tour doen. Als je bv mooie wandelingen wil maken, zijn het best intensieve dagen. Daarnaast zijn het flinke afstanden dus als je in zo’n bus kan uitrusten ipv dat je zelf nog moet rijden, is dat erg fijn. Ik ben normaal gesproken helemaal niet van de groepsreizen maar dit vond ik echt een uitkomst!

Succes met plannen en geniet ook van de voorpret :slight_smile:

Ik weet niet of Tiger Airways een goed idee is op dit moment…:wink:
http://www.aroundtheglobe.nl/nieuws/2011/7/vluchten-tiger-airways-geannuleerd-si12921.html
Er zijn ongetwijfeld ook andere maatschappijen die dezelfde vluchten uitvoeren!

Het “probleem”" kan zijn dat het niet mogelijk is om de RV in Sydney te huren en te droppen in Alice. En als dat al kan zijn er mogelijk hoge drop off fees. Houd er ook rekening mee dat het Red Center in februari extreem warm is en dat je voor een bezoek flynets nodig hebt (die zijn niet voor niets volop te koop in die omgeving). Alice vonden wij erg leuk, we zijn er een aantal dagen gebleven. Vooral de omgeving is prachtig. Wij zijn allemaal anders. Flinders Ranges NP was een van de mooiste plekken die we in Australia bezocht hebben. Met 11 dagen tussen Melbourne en Adelaide kan je de Flinders bezoeken (ook heet…) Ipv het Red Center bezoeken kan je ook nog een dag of drie naar Kangaroo Island gaan.
Yeehaw

sorry foutje