10 dagen AUS: tips/opmerkingen?

Hey allen!

Ik heb me net voorgesteld op het introductietopic en nu plaats ik hier mijn eerste “echte” bericht met een opzet van onze route voor mei. We zijn erg beperkt in tijd, maar we willen er toch het maximum uithalen. Dit hebben we momenteel in gedachten:

Dag 1: Sydney
Dag 2: Sydney
Dag 3: Sydney - Melbourne (langs binnenland)
Dag 4: Melbourne
Dag 4: Melbourne - Great Ocean Road (Apollo Bay, Cape Otwayn Twelve Apostles)
Dag 5: Great Ocean Road
Dag 6: Great Ocean Road - kustweg richting Eden
Dag 7: Verder rijden richting Eden
Dag 8: Eden - Sydney (via Wollongong)
Dag 9: Eden - Sydney (via Wollongong)
Dag 10: Sydney en 's avonds vlucht naar Auckland

Ik hoor graag extra tips/opmerkingen/eenders wat anders :slight_smile:
We dachten eerst om nog verder te rijden tot in Adelaide, maar misschien spenderen we beter meer tijd aan het stuk tussen Sydney & Melbourne?!

Groetjes en alvast bedankt,
DieuBel

Hallo,
is dag 1 je aankomstdag na de lange vlucht? Dan telt die al niet mee. Hoe reis je? Met een huurauto. Dan zijn de bijna 900 kilometers van Sydney naar Melbourne wel te doen. Negen uur netto reistijd, dus onderweg overal langs scheuren. Dan denk ik dat je na twee dagen Great Ocean Road ook weer kunt eindigen in Melbourne. Immers, Melbourne - Port Campbell is 300 kilometer. De ene dag stop je overal voor de foto’s, terug kun je doorrijden. Dan win je een dag. En Melbourne - Eden is ‘maar’ 550 kilometer. Maar weer, als je gewoon blijft rijden en weinig ziet. Als op dag 6 Melbourne - Eden rijdt, houd je heel veel tijd over voor de etappe van Eden naar Sydney. Te veel, denk ik. Tussen Melbourne en Eden zou ik een dag extra nemen om een keer van Highway 1 af te komen. Ga naar Hollands Landing, Lakes Entrance, Ninety Mile Beach, om maar eens een paar dingen te noemen. Of rijd via Bombala naar Bega en daarna weer langs de kust. Maar het blijft opschieten!

Hey Willem269!

Bedankt voor deze input. Ik neem jouw tips zeker mee!
Ik herbekijk de route en ik post hier dan weer.

Groetjes,
DieuBel

Hoi! Als je wil kan je even contact opnemen met Study-Globe, wij geven je graag nog wat extra en last-minute tips mee voor je reis naar Australie! Uiteraard is dit helemaal gratis en geheel vrijblijvend. Wij helpen je heel graag verder :slight_smile: