30 dagen California-nat parken

We zijn onze volgende reis aan het plannen misschien wel de laatste samen met onze kinderen (dan 19 en 16).
Het gaat naar de west kust van de US met een focus op Californië.

We hebben reeds een route uitgestippeld die ons doenbaar lijkt en toch genoeg te kunnen zien/doen
.
overnachtingsplaats/regio dag

  1. Los Angeles vrijdag 7 juli 2017
  2. San Diego zaterdag 8 juli 2017
  3. Palm Springs zondag 9 juli 2017
  4. Lake Havasu maandag 10 juli 2017
  5. Grand Canyon dinsdag 11 juli 2017
  6. Page woensdag 12 juli 2017
  7. Kanab donderdag 13 juli 2017
  8. Bryce Canyon vrijdag 14 juli 2017
  9. Bryce Canyon zaterdag 15 juli 2017
  10. Zion zondag 16 juli 2017
  11. Las Vegas maandag 17 juli 2017
  12. Las Vegas dinsdag 18 juli 2017
  13. Mammoth Lakes woensdag 19 juli 2017
  14. Mammoth Lakes donderdag 20 juli 2017
  15. Mammoth Lakes vrijdag 21 juli 2017
  16. Yosemite National Park zaterdag 22 juli 2017
  17. Yosemite National Park zondag 23 juli 2017
  18. Yosemite National Park maandag 24 juli 2017
  19. Sequoia / Kings Canyon dinsdag 25 juli 2017
  20. Sequoia / Kings Canyon woensdag 26 juli 2017
  21. Sequoia / Kings Canyon donderdag 27 juli 2017
  22. San Francisco vrijdag 28 juli 2017
  23. San Francisco zaterdag 29 juli 2017
  24. San Francisco zondag 30 juli 2017
  25. Santa Cruz maandag 31 juli 2017
  26. Santa Barbara dinsdag 1 augustus 2017
  27. Los Angeles woensdag 2 augustus 2017
  28. Los Angeles donderdag 3 augustus 2017
  29. Los Angeles vrijdag 4 augustus 2017
  30. Vertrek: Los Angeles zaterdag 5 augustus 2017

En een aantal hotels liggen ook al vast. De eerste overnachting aan de luchthaven van LAX ,aan de grand canyon en Bryce canyon.
Onze vraag is de volgende. Welke overnachting leggen we best op voorhand vast. Welke kunnen we ter plaatse nog gemakkelijk vinden.
Zin er nog andere tips of zouden jullie iets veranderen an de route.

Groetjes Mieke

Ik ben van mening dat je de hotels nog maar even moet annuleren. Daarna je route nog eens goed onder de loep moet nemen.
Ik denk dat je eerste deel heel erg gehaast is. Bedenk ook dat het in die periode overal druk is en rijd en wacht tijden veel langer zijn.
Je hebt maar een halve dag in San Diego. Page mag je ook best twee dagen of 1 volle dag.
Bryce kan in principe in 1 dag, tenzij je van plan bent flinke wandelingen te gaan maken.
Las Vegas mag je best wat langer verblijven, zeker met kids van 16 en 19. Er is daar zoveel te zien.

Wat ga je in Mammoth lakes doen? Veel mensen gebruiken deze stad alleen als doorreis stad tussen LV en Yosemite.
Sequoia kan prima in 1 volle of 1,5 dag.
Wat wil je in LA doen? Universal Studios? Disney?
LA zelf zou evt op 1 dag kunnen.(Downtown, Hllywd BLVD, Santa M Pier) Dan nog een dag pretpark.

Schrijf je route nog eens uit en zet er ook de kilometers bij die je die dag moet rijden. En denk erbij dat er bij googlemaps nog geen rekening is gehouden met pauzes en fotostops etc. Bekijk dan hoeveel tijd je over hebt op de lokatie waar je naar toe bent gereden.
Als je de route hebt gevonden die haalbaar is zou ik in jullie geval de meeste al dan niet alle hotels al vast leggen. In het hoogseizoen is op de bonnefooi wel mogelijk, maar veel lastiger dan buiten het seizoen en op jullie reis is er waarschijnlijk toch niet veel ruimte om aanpassingen te doen onderweg. Omdat je route redelijk strak staat mbt de tijd en km die afgelegd moeten worden. Gebruik dan je tijd beter om van je vakantie te genieten en niet van het zoeken naar een plekje voor 4 personen. De goedkopere hotels zullen sneller vol zijn en de kans dat je ver boven je budget uit gaat komen is dan vele malen groter.

Wat je evt kan doen is hotels reserveren die je 24 uur vtv nog kan annuleren. Mocht er dan onverhoopt een mogelijke verandering plaatsvinden in de plannen kan dat hotel altijd geannuleerd worden.

Hi Christian,

Dank je voor de snelle response.
Wij zijn inderdaad wandelaars.
Daarom ook dat we veel tijd uittrekken voor de Sierra Nevada

San diego hebben we erbij genomen enkel om de USS midway te bezoeken.
moet toch kunnen op een halve dag niet.

We zijn ons er wel van bewust dat de parken in Arizona snel gaan.
Maar we zijn van plan om daar zeker nog eens naartoe tegaan daarom dat we
ook maar 1 dag voor Page voorzien hebben we willen naar het antelope nat park gaan
en de rest eigenlijk links laten liggen voor een volgende keer.
In Bryce willen we gaan wandelen dus daar een dagje extra.

Mammoth lakes is eigenlijk echt voor ons om te gaan wandelen.
De devils postpile monument, rainbow falls, hot creeks, mammoth mountain, mono lake …

Wij willen zeker yosemite en sequoia aandoen met voldoende tijd weer om te wandelen.

We waren nog aan het twijfelen over LA.
Daar willen we hollywood studios zeker doen,
de marine area, de beaches, en natuurlijk Downtown, Hllywd BLVD, Santa M Pier

We gaan nog eens kijken.
Wat vast ligt kunnen we toch nog annuleren zonder kosten dus das geen probleem.

Dat verklaard een hoop voor wat betreft je keuzes.

USS midway is zeker in een paar uurtjes te zien. Erg indrukwekkend. Je kan evt ook nog een hop on hop of bus pakken door gaslamp district. Die komt ook langs uss Midway. Vlakbij de opstap plaats kun je gratis parkeren.
Antilope canyon is geen national park. Het is eigendom van de indianen. Je hebt de lower antilope canyon en de upper antilope canyon. Beide heel mooi. In jullie vakantie zeker slim om vooraf te reserveren. De upper zou ik zo dicht mogelijk rond het middag uur boeken. IVM de beroemde lichtstralen. De lower kan op elk tijdstip.

Verder een leuk rondje om te doen.

Heb je onze website al bezocht wellicht staan er nog andere leuke dingen in onze verslagen of heb je wat aan de tips die ik beschreven heb.

http://www.reistipsamerika.nl

Als je toch vanuit LA vertrekt, dan zou ik Joshuatree NP ook mee pakken.

Hoi Mieke,

Wat een leuke reisplannen! Wij zijn in september 2015 in de omgeving van Mammoth Lakes geweest, erg mooi en onbekend bij de meetse toeristen. Mijn advies is om Lake Havasu over te slaan, dat is niet erg bijzonder, maar wordt vaak verward met de schitterende Havasu Falls, welke ergens anders liggen.
Ik ben inmiddels 9x in het zuidwesten van de USA geweest en kan je veel vertellen over de Grand Canyon, omgeving Page en Kanab, Bryce, Zion en Las Vegas. Ik ben ook in Yosemite, Sequoia, San Fransisco en Mammoth Lakes geweest.
Ik heb enorm veel tips voor je, maar dan type ik mijn vingers blauw :wink:
Kijk eens op mijn website of facebookpagina als je het leuk vindt. Veel plezier met de voorbereidingen!!