3 weken (Vietnam & Thailand)

Hallo,

Wij willen in januari drie weken naar Azie. Nu ben ik zelf al in Thailand, Laos en Cambodja geweest en wil eigenlijk wel iets nieuws aandoen.Mijn vriend is nog niet in Azie geweest. Vietnam trekt me ook enorm, maar zou wel wil erg graag willem eindigen voor een week op een van de eilanden van Thailand (liefst koh Phi Phi…ben ik ook nog niet geweest). Is het mogelijk om op Hanoi te vliegen en dan 1,5 week wat hoogtepunten van Vietnam te zien (Sapa voor trekking bijv en Halong Bay) en dan door te vliegen naar de eilanden in Thailand of is dat echt niet te doen.

Mochten jullie andere leuke trip weten voor 3 weken eindigend op de eilanden dan horen we dat graag. Ik ben zelf al in Chang Mai en Pai geweest vanuit nachttrein Bangkok en toen door naar Laos/Cambodja etc.

Alvast bedankt

Groeten,Marieke

Als je in totaal 3 weken weg wilt, dan moet je echt keuzes maken. Heel Thailand in 3 wkn lukt niet, heel Vietnam ook niet, laat staan beide landen samen.

Van Hanoi naar HCMC racen is dus niet mogelijk wanneer je ongeveer 1,5 week gaat, maar je kan wel het noorden van Vietnam verkennen. Sapa en Halong Bay zijn erg mooi, en op het Vietnam subforum stash meer suggesties voor dingen die je rond Hanoi kan doen.

Ik vond het noorden van Vietnam mooier dan het zuiden.

In Thailand zou je naar de omgeving van Bangkok kunnen gaan, eventueel gecombineerd met Kamchanaburi of Ayuthaya. En dan naar een eiland.

Dankjewel! Ik ga zeker even verder kijken hier op het forum… ben er nog niet helemaal bekend mee, dus nog even mijn weg zoeken maar moet goed komen.

Ons plan nu is om op hanoi te vliegen, en dan naar Halong Bay voor boottocht en naar Sapa voor trekking. Nu zie ik alleen dat de temperatuur wat kan tegenvallen. Weet jij of dat in die periode (januari) echt koud is met regen of dat het prima te doen is?

Ik was vorig jaar half april in Hanoi en vond het wat fris, maar ik houd dan ook van heel warm weer. Vanaf daar vloog ik naar Luang Prabang, Laos, waar het 40 graden was…een heerlijke verademing. In Hanoi was het als ik me goed herinner rond de 20 graden. Het miezerde zo nu en dan, maar was prima te doen. In januari is het nog wat kouder. Qua regen weet ik het niet. Het is uiteraard beter dan januari in NL, maar voor noord Vietnam zou ik de volgende keer toch later in het jaar gaan.