3 weken Thailand in Juni 2011

Hi,

Voor mijn eerste reis alleen, lijkt het me leuk en gezellig om een deel samen met iemand te reizen. Ik vertrek waarschijnlijk 3 juni en wil drie weken rondreizen. Mijn reis staat totaal niet vast, maar ik wil in ieder geval wel de eilanden aan de oostkust bezoeken. Ik hou van cultuur, lekker eten, de zee en een feestje (hoeft ook weer niet elke avond). Oh ja, ben 32 jaar… Voel me wel 26!

:dag: Joyce

Hoi Joyce,

Wat leuk dat je ook naar Thailand gaat! Ben je er al vaker geweest?
Ik zag dat je in juni gaat. Zonde, ik ga in juli. Anders hadden we misschien wel wat samen kunnen reizen.
Ben een vrouw en als ik op 4 juli wegvlieg naar Bangkok ben ik 29.

Groetjes Cecile

Hi Cecile,

Inderdaad jammer! Ik ben er zelf nog nooit eerder geweest, maar heb er wel onwijs positieve verhalen over gehoord. Ben jij er al eerder geweest?

Ik heb mijn ticket nog niet geboekt, dus mocht het onverwacht anders lopen…
Anders natuurlijk: fijne reis!

Dag Joyce

Goede keus om naar Thailand te gaan, het is er inderdaad erg mooi.
Ik zelf vertrek de 24ste van deze maand maar zal er enkele maanden blijven.
Dus mocht je tegen de tijd dat je gaat nog geen reis partner hebben gevonden of zelfs al wel, dan nog lijkt het mij wel leuk om vrijblijvend eventueel wat af te spreken. Ik ben er zelf al twee maal eerder geweest voor langere periodes, maar heb die hoofdzakelijk in het noorden door gebracht. En heb dus voor deze reis ook bedacht dat ik nu toch eens echt de eilanden moet bezoeken.
Dus wie weet zit ik er dan al, en zou je van wat informatie kunnen voorzien, als het gaat om de op dat moment beter te bezoeken plekken gaat.
Ze hebben namelijk in het zuiden weer vrij recent erg veel last gehad van heftige regenval waardoor weer een groot gebied ontoegankelijk blijkt te zijn.
Maar dat kan tegen de tijd dat jij gaat natuurlijk al weer aardig veranderd zijn.
Hoe dan ook, mocht je tegen die tijd daar wat meer over willen weten, dan zou ik je daar wel van op de hoogte willen stellen.
En als je het leuk vind elkaar daar misschien een keer treffen op een van de mooie eilanden.

Hoe dan ook veel reis plezier, groetjes Michael een reislustige man die ook alleen op reis is, en altijd openstaat voor nieuwe avonturen en mensen.

Hi Michael,

Wat leuk, dat je voor zo’n lange tijd gaat. Kun je echt lekker de tijd nemen. Ik wist helemaal niets van de heftige regenval (ben me nu vooral aan het focussen op tickets). Het ziet er naar uit, dat ik vanuit Bangkok gelijk door moet vliegen naar Athene voor een bruiloft. Lijkt me leuk, als je me op de hoogte houdt van je verblijf (en eventuele heftige regenval:)) en misschien kunnen we dan ook meeten. Ik ben van plan om alleen Bangkok te boeken en pas in het vliegtuig de Thailand boekjes te lezen.

groetjes, Joyce

Beste Joyce

Kijk voor goedkope tickets op air berlin, met als vertrek punt dusseldorf kan je honderden euro’s schelen.

De vroeger je boekt de goedkoper het is.
Ik heb een enkele reis voor 329.00 euro.

Ik weet dat Juni hoogseizoen is maar wie weet heb je geluk.

Ik zal je als je vragen hebt verder op de hoogte houden.

Veel succes Michael

Hi Michael,

Bedankt voor de tip! Ik heb goedkope tickets gevonden met Egypt Air en vertrek 8 juni. Ben je er dan al?

groetjes,
Joyce

hoi
ik ga in juni ook 3 weken naar thailand moet nog een ticket boeken en heb nog geen flauw idee wat ik er ga doen maar het schijnt een mooi en veelzijdig land te zijn dus zal best goed komen ben meer van het strand dan van de jungle wil een mix van een hoop zien wat actiefs doen stappen lekker relaxen etc. wil van de week effe een ticket boeken en het lijkt me leuk met mensen af te spreken en eventueel rond te trekken red me prima in me eentje maar is niet het gezelligst
ben benieuwd naar jullie plannen

groetjes olaf
ps ben 32 jaar maar ben nog lang niet oud!

Dag Olaf

Ik kan je hetzelfde adviseren wat ik Joyce heb voorgesteld.
En dat is te proberen een vlucht te boeken via Air Berlin met als vertrek punt Dusseldorf, die maatschappij is goedkoop vooral als je nu al boekt.
Verder als je eenmaal in Thailand bent dan kan je, als je daar behoefte aan hebt mij via dit forum laten weten waar je zit en als je wilt kan ik je dan eventueel wat ideeën aan de hand doen van waar het leuk is om naar toe te gaan en hoe?
Het is een groot land met vele mogelijkheden, alleen is het wel verstandig je te bedenken of je naar zee wil of steden als Chaing mai die leuk zijn maar in het noorden liggen en zodoende veel van je tijd in beslag kunnen nemen met reizen.
Bangkok chaing mai is een dag in de bus, en de andere kant op zeg richting Koi samoi het zelfde, maar dan zit je aan zee, en van daar uit kan je eilanden bezoeken, en eventueel wat aan watersporten doen.

Hoe dan ook ik kan je wat informatie geven tegen de tijd dat je er bent.
Groeten en een goede reis Michael

hoi hoi

ik heb een TICKET
ik ben 2 juni en 25 juni in bangkok en dat voor 535 eurootjes met emirates
wat ik in de tussentijd doe nog geen idee denk effe naar het noorden te gaan en dan naar het heerlijke zuiden maar ligt er maar net aan wat ik tegenkom
wil er een beetje actieve vakantie van maken maar ook heerlijk op het strand liggen of op een strandstoel hangen met een cocktail wil een hoop zien en doen en lekker stappen is aan mij ook wel toe vertrouwd
als er mensen zijn die ook in juni in thailand of omgeving zitten let me know maybe we can meet and have some fun together!

heb je tips of ben je er ook dan hoor ik dat graag!

laters olaf