3 weken thailand in juli

hallo

wij zijn een gezin met 2 kids( 18 en 19) en gaan in juli voor 3 weken naar thailand. We zijn in het verleden al enkele malen zonder kinderen in thailand geweest(backpacken).Omdat we met 4-en zijn willen we iets georganiseerder gaan.Hebben al diverse hotelletjes geboekt. Na een paar dagen BKK gaan we naar kanchanaburi (3 dagen)en ayutthaya(3 dagen). Weet iemand of er ter plaatse in kanchanaburi eenvoudig een auto te huren is? Of beter vanuit BKK?
Hierna gaan we zuidwaarts en blijven ruim een week in kohtao en koh samui.Onze laatste week twijfelen we nog tussen khaolak/khaosok of Cha am en omgeving. We willen deze week nog wat natuur zien. Khao sok is ons bekend maar in omgeving Cha am zijn ook enkele national parken, welke we niet kennen. Iemand tips ? Ook is het klimaat in deze tijd wellicht aan de oostkant iets gunstiger?

Hebben er in elk geval onwijs veel zin in. Grtjs Martijn

Bij Cha Am heb je Kaeng Krachan NP en Khao Sam Roi Yot NP.

Khao Sam Roi Yot is qua landschap iets spectaculairder, grote kalksteenbergen, een beetje zoals Krabi.
Ik heb het slechts van een afstand kunnen zien.

Kaeng Krachan heeft een waterval van een paar kilometer lang, een hele klim, na een km of vier was ik kapot, en had te weinig water. Als je van vlinders houdt, zeker doen, want bij iedere tien meter dat je hoger komt, vliegen er weer andere soorten in de rondte, heb ik me laten vertellen, en ik heb het zelf ook gezien. Je schijnt ook nog een meer te hebben, en nog een andere waterval.

Hans.

Nou als je een auto gaat huren Martijn dan kan je dit best bij Budget Rent a Car (Bangkok)
U kunt de autohuur beginnen of eindigen in diverse plaatsen en u kunt de huurauto zonder meerkosten bij een ander kantoor inleveren.
Weet eerlijk gezegd niet ofdat er een mogelijk is om een auto te huren in Kanchanaburi,misschien aan één of andere guesthouse?
Of je kan in verschillende guesthouses in kanchanaburi 2 of 4 motorfietsen huren ,dacht zo rond de 220bath per dag.

oke ,
maar iemand nog tips betreft het weer/klimaat? Valt er in deze periode in khao sok/khao lak veel meer regen dan aan de cha am kant? Is er te duiken op de similan eilanden ?

grtjs, Martijn

Ik zou zeggen, kijk het weer even aan. Vaak is het weer rond Hua Hin-Cha Am wat gunstiger dan in Khao Lak-Khao Sok.
Een advies is niet te geven, behalve dan dat er een plan A en een plan B zou moeten zijn.
Je hoeft niets van tevoren vast te leggen, als je je maar realiseert dat het weer kan tegenzitten, en je je daarop voorbereidt.

Hans.