Ik heb jullie hulp nodig omdat ik maar niet kan beslissen waar heen te gaan. In oktober dit jaar vliegen mijn man, kind (7 maanden) en ik naar Thailand. Nu zijn wij ervaren backpackers en veel van Azië gezien, maar omdat we dit jaar voor het eerst ver reizen met een baby moeten we daar onze reisplanning op aan passen. Dit jaar huren we een auto, dit omdat we dan meer vrijheid hebben en sneller overal zijn omdat twee en halve week vak zo om is.
Het grootste deel van de twee en halve week vakantie staan al vast. We vliegen op Bangkok, 1 dagje Bangkok en dan met huurauto naar Kanchanaburi, we verblijven daar 4 nachten. Dagje watvallen, river kwai en gewoon lekker rustig genieten.
En dan komt nu het dilemma. We hebben nu 4 nachten/ 5 dagen nog niets voordat we onze laatste 5 dagen op Koh Chang willen eindigen. Nu dacht ik eerst om vanuit Kanchanaburi door te rijden naar Chiang Mai, vierde dag auto inleveren, nacht trein naar Bangkok, en dan door in de bus naar Koh Chang. Maar dat is dan toch best een tocht met een baby.
Optie 2, vanuit Kanchanaburi naar Sukhothai, daar tempels bekijken etc, dan met huurauto terug naar Bangkok, auto inleveren, nacht in Bangkok en dan volgende dag met bus naar Koh Chang. ook nog best een gereis in 5 dagen.
Optie 3: na Kanchanaburi naar Hua Hin en vanuit daar uitstapjes maken naar omgeving en vanuit daar met huurauto naar Koh Chang, dan hebben we op het eiland de auto ook nog. Maar dat is misschien weer overbodig… Maar als ik Hua Hin bekijk krijg ik een beetje een gevoel van een sfeerloze standplaats.
We houden van een stadje waar een gezellige sfeer hangt, het mooi groen is in de omgeving. Waar je lekker met je fietsje rond kan gaan of een national park kan bezoeken. Marktje bekijken etc… En geen plaatsen met veel ongezellig hoogbouw etc.
Wat raden jullie aan, het mag ook wat anders zijn dan al door mij bedacht. Ik loop echt vast.
Mischien vanuit Kanchanaburi naar Korat gaan (Nakhon Ratchasima) is een mooie trip om te doen, verschillende goedkope en goede hotels ginder.
Fijne vakantie gewenst !
Ik zou de reis kort houden in verband met de kleine.
Mijn tip: Meteen door naar Koh Chang, ben je uitgekeken op het strand van je keuze, dan…
Optie 1. Verander je van strand, ieder ander strand heeft zo zijn charme.
Je kunt in Bang Bao bijvoorbeeld ook op zee slapen, in een paalwoning
Optie 2. Verander je van eiland. Rond Koh Chang liggen nog zeven andere eilanden, ook allemaal met hun eigen charme. Koh Maak bijvoorbeeld is absoluut super. Maar ook Koh Kood moet leuk zijn.
Hua Hin is mij gewoon veeeeel te toeristisch, al moet ik toegeven dat de visrestaurants er prima zijn.
Wel als je met de bus van BKK naar Koh Chang reist ben je wel een aantal uren onderweg,(7uur) en dat met een kleine van 7 maanden oud.
Zou het niet beter zijn om eerst het wat dichterbij te gaan zoeken namelijk in Koh Samet(ligt op dezelfde weg als je naar Koh Chang rijd),verblijf daar een dag of 2 en daarna kan je weer verder reizen naar Koh Chang.
Nu je kan ook op een snellere manier naar Koh Chang rijden ,namelijk met de minibusjes die je vind aan het Victory Monument in Bangkok.
Of als je budget het toe staat kan je een vliegtuig nemen van Bangkok naar Trat!!(2x dagelijks zijn er vluchten)
éénmaal aangekomen kan men een taxi nemen naar de Laem Ngop kade,waaruit daar de ferry’s vertrekken richting Koh Chang!
Misschien wordt het dan toch wat langer naar Koh Chang. Is het leuk/handig om daar de huurauto ook te hebben. Ik heb niet veel rust in mijn kont en wil dan ook wel dingen ondernemen/ bekijken op Koh Chang.
Kun je op Koh Chang ook zelf mooie wandeling door jungle maken?
Nou wat je zeker kunt doen Laura is de Klong Plu waterval bezoeken op Koh Chang,eventueel naar toe met een gehuurde motorfiets de laatste etappe kan je te voet naar boven wandelen.
Misschien een aantal dagen naar National Park Khao Yai ? Vanuit Khao Yai kan je makkelijk weer verder reizen naar Koh Chang. Ik weet niet waar je de auto gehuurd hebt, maar bij Budget kan je de auto bijvoorbeeld ook in Trat inleveren…dan kan je vandaar verder reizen naar Koh Chang.