beste mensen!
22 juli vertrek ik voor 24 dagen naar Thailand!
Ik hoop dat julie mij kunnen helpen met nog een paar vraagjes!
**-ik zou graag willen weten hoe ik het beste Nakkon Pathom en de drijvende markt in Damnoen Saduak kan combineren?
-is Khoa Yai NP logisch in deze route?
-Een leuk hotel in Bangkok ( rond 10 a 15 Euro) **
Dit is mijn globale reisschema:
- dusseldorf-bangkok
2.bangkok: wat phra keo, pho, wat arun, chinatown
- bangkok: baiyoke towers, fietstocht (optie co kessel)
4 Bangkok: klongtocht
5.Nakkon Pathom: chedi
dan door Damnoen Saduak: drijvende markt
door naar Kanchanaburi: river kwai, J museum, spoorlijn des doods
- kanchanaburi: erawan watervallen
7.Kanchanaburi: bus na Ayyuthaya
- Ayyutahaya: nachtrein chiang mai 21.00 uur
- Chiang mai
10.chiang mai: trekking bergdorp
- chiang mai: trekking bergdorp
- chiang mai: chiang dao? omgeving chiang mai
- chiang mai
14: chiang mai>khao yai national park( via BK trein richting korat, uitstappen pakchong
- Khoa yai NP
- Bangkok> surathani> ko samui? (trein> boot)
- Koh samui
- Ko samui
- ko Samui
- Ko samui
- ko samui
- bangkok
- bangkok
- bangkok- dusseldorf
Alvast super bedankt voor uw tijd!
Glenn
Schema ziet er op zich vrij aardig uit, maar…
[ul]
[li]Dag van aankomst is al meteen aardig druk met Grand Palace, Wat Pho, Wat Arun en Chinatown. Je kan dit idd op 1 dag doen, maar ik weet niet hoe laat je aankomt in Bangkok. Houd er rekening mee dat je misschien vermoeid bent van de lange vlucht en dat je moet wennen aan de warmte. Je zou dit bijvoorbeeld ook op dag 4 kunnen doen en de klongtocht aan het einde van je reis.[/li][li]Van Bangkok kan je een bus nemen naar Nakhon Pathom en van Nakhon Pathom gaat er ook een bus richting Damnoen Saduak. Je kan ook kijken of je rond Khaosan een goedkoop tourtje kunt boeken met een join minivan.[/li][li]Hoe ben je van plan op 1 dag van Chiang Mai naar Khao Yai te reizen ? Ik zou Khao Yai lekker schrappen en in plaats daarvan naar Khao Sok gaan, is logistiek gezien ook wat makkelijker. Van Khao Sok kan je vervolgens makkelijk doorreizen naar Koh Samui.[/li][/ul]Wees flexibel tijdens je reis. Het kan zijn dat nachttreinen op een bepaalde datum al volgeboekt zijn.
1 like
Bedankt voor uw snelle reactie Krung Thep!
Is Khoa Sok vergelijkbaar met Khoa Yai NP?
Ik wilde eigenlijk een stuk regenwoud meemaken en hopelijk wat dieren spotten… zoals in tours die aangeboden worden omtrent Khoa Yai NP.
Khoa Sok ligt inderdaad beter in onze route.
Iemand nog tips voor 1 a 2 dagen omtrent Khoa Sok.
super super bedankt!!!
echt zin in eerste keer Thailand!!
Als je regenwoud wilt meemaken, zou je inderdaad ook voor Khao Sok kunnen kiezen. Je kan hier bijvoorbeeld bij Tree Tops verblijven waar je een nacht in een boomhut kunt slapen en een nacht in een bungalow op het meer.
Neem voor Khao Sok de nachttrein van Bangkok naar Surat Thani.
Veel plezier tijdens jullie eerste reis door dit prachtige land en groeten uit een warm Bangkok !
Hee 020,
Misschien beter de bus nemen Chiang Mai-Khorat ? Ik denk dat er eentje gaat, laat je guesthouse of hotel ff informeren of en op welke tijden deze zou gaan. Je hoeft dan niet via BKK.
Khao Sok is een absolute aanrader, Morning Mist Resort en Art’s Nature and River Lodge zijn aanbevolen overnachtingsplekken.
Houd er tevens sterk rekening mee dat jullie dit seizoen geen kampioen worden.
Hans.
Damnoen Saduak er is ook niets, maar dan ook niets authentieks meer aan. Gewoon puur nog voor de toeristen.(zou ik skippen)
Een minder bekende, en daarom misschien wel leukere drijvende markt is in Taling Chan, in Thonburi (de westelijke oever van de Chao Phraya).
Indien je wel van plan bent om Damnoen Saduak te bezoeken dan kan je er ook de Rose Garden bijnemen.
Het is eigenlijk een show waarin je kennismaakt met het dagelijkse leven van de Thai en zijn cultuur. Je ziet hoe ze werken met olifanten, hoe een trouwceremonie eruit ziet en je krijgt een demonstratie van hun volksdansen.
Zal maar zeggen dat Ajax de knvb;beker wint dit jaar,ofdat ze kampioen gaan spelen,mmm?
Georges : Wat weten Belgen dan van voetbal ? Ergens in de jaren 80 konden ze nog een beetje meepraten , maar dat zal door het drinken van veel Belgisch bier nu toch wel uit alle geheugens gewist zijn ???
1 like
ff off topic! Spelen we geen vriendenmatch (augustus)in Brussel tegen Oranje?
We zullen dan nog eens spreken Hans!
Nu terug naar het onderwerp,3 weken Thailand!
groetjes,georges.
1 like