Ik heb de reservering aangepast en we blijven nu maar 1 nachtje in Negombo. Is het makkelijker om vanuit NL een visum aan te vragen of kan het ook vrij simpel als je aankomt? Nog anderhalve week en dan gaan we de lucht in:). Super bedankt voor alle tips! Ik zal als we terug zijn laten weten hoe we het hebben gehad!
De ETA vanuit Nederland is 30 dollar en als je wacht tot je daar bent is 't 35 dollar. Bovendien eerst in de ETA-rij staan en daarna alsnog in de gewone Immigration-rij. Dus ik zou het wel weten :chin:
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Hi Judy
ik ga in maart naar Sri Lanka. Wil je mij de naam van jullie gids doorgeven? En aan welke prijzen moet ik denken?
Normaal reizen wij altijd met openbaar vervoer maar ik krijg door alle verhalen het gevoel dat Sri Lanka beter te doen is met een chauffeur.
groetjes Gaby
Hoi Gaby,
De gids noemt zichzelf Mister Yaja en we hebben hem geregeld via de IceBear Guesthouse in Negombo.
Ik dacht dat wij 400 dollar hebben betaald voor de trip, inclusief overnachtingen en avondeten voor 2 personen.
De gouden driehoek is idd lastig met openbaar vervoer, er staat ook weinig in Lonley Planet wat dat betreft.
Verder hebben wij de meeste “verplaatsingen” met een tuktuk gedaan.
Vooral van Kandy naar Nuwara Eliya was geweldig met een tuktuk!
Enjoy!
Groetjes,
Judy
Hi Judyy.
dank je wel voor je reactie. Ik heb je mij al enorm mee geholpen.Hoeveel dagen heb jij met een chauffeur de trip gemaakt? En wat je zegt de Lonely planet is niet optimaal heb ik al gemerkt. Maar we komen er wel uit ![]()
En goed te horen dat de tuk tuk zo leuk is.
groetjes Gaby
Wat vind je van het icebear guesthouse ?
Via Wereldwijzer app
Hoi Frebe,
Ik vond IceBear Guesthouse mooi!
Heerlijk om de eerste nacht en dag door te brengen!
Wel duur in vergelijking,wij overnachten meestal in goedkopere accomodaties,maar het is het geld wel waard!
Het strand stelt niet zoveel voor daar.
Hoi Gaby,
Het was 3 dagen.
Vertrek vanuit Negombo, dan de gouden driehoek en op dag 3 zijn we afgezet in Kandy. Onderweg kun je uiteraard stoppen wanneer je wil, wij zijn nog bij een spicefarm geweest. Was ook erg leuk!
Groetjes!
Hi Judy,
dank je wel voor je hulp. Ik kan hier goed mee vooruit. Fijn weekend.
groetjes Gaby
zou je Nemgebo eerder aanraden dan Colombo?
Hoi Frebe,
Colombo is een grote, drukke stad en Negombo is een vissersdorp.
Niet te vergelijken, het ligt eraan wat je zoekt!
Iets om rustig te beginnen maar ook een goede uitvalsbasis is voor enkele uitstappen
Via Wereldwijzer app
Hallo allemaal,
We zijn weer terug. Wat een geweldig land! Vriendelijke mensen, mooie natuur, geschiedenis en heerlijk eten. Ik ben blij dat we zijn geweest. Bedankt voor alle tips!
Groetjes,
Nikki
Leuke tips of hotels ?
Via Wereldwijzer app