3 weken rondtrekken ..waarheen??

hoi iedereen…

ben nieuw hier , dus ook nieuw wat reizen betreft…
ga in juli 3weken met mijn vriendin wat rondtrekken in mexico…we landen in mexico stad…maar vandaar uit hebben we eigenlijk nog niet echt een plan, van waar we juist naar toe willen.

we zouden graag wat natuur zien… en witte stranden natuurlijk:smile:

iemand tips…

thx

Gr.

Hoi,

ik heb je post verplaatst naar “Rondreizen Mexico”.

Mexico City en omgeving zijn zeer mooi. Denk aan b.v. de Zocalo met omgeving, het plein van de drie culturen, Xcoximilco, het Antropologisch museum, de Basiliek de Guadelupe etcetera in de stad zelf. Verder natuurlijk Teotihuacan net buiten de stad.

Witte stranden in Mexico die het meest bekend zij zijn de caribbische stranden van Yucatan. Het is alleen in 3 weken vanuit MC niet zo makkelijk, want je moet er wel een beetje een vaart inhouden en je moet wel bijna terug vliegen vanuit Cancun op MC.

Je kunt natuurlijk ook via Puebla/Cholula -> Oaxaca en eventueel San Cristobal de las Casas naar de stranden van Oaxaca gaan. Bijvoorbeeld Puerto Angel. Van daaruit met het vliegtuig terug naar MC. Deze route hebben wij een keer in drie weken gedaan, maar met eerst een afsteker naar Taxco.

Dan is er ook de optie om richting westen te gaan en te eindigen in b.v. Puerto Vallarta. Je gaat dan ook door een mooie regio van Mexico en hebt dan verschillende opties om er heen te reizen.

Succes ermee!

hey roberts

bedankt voor de info…

en binnenlandse vluchten is dus ook goed te doen…zonder op voorhand te boeken.?

gr.

Hoi,

kijk hier maar voor de meeste binnenlandse vluchtaanbieders -> http://www.traveljunks.nl/mexvervoer.html

Ik zou effe de prijzen checken, want vroeger boeken is vaak goedkoper.

thx…

Hoi,

Wij zijn drie jaar geleden gevlogen op MC en terug vanaf Cancun, drie weken de tijd. Goed te doen. We hebben de stad gehad, natuur en het strand. Super allemaal!
Wij zijn via MC naar Oaxaca, San Cristobal, Palenque, Playa del Carmen en Cozumel naar Cancun gegaan. Erg mooi. Onderweg genoeg te zien en te doen.
Succes!

Groetjes Sanne