3 weken in juli/augustus 2011: Laos, Cambodja of Vietnam?

Ik zit er aan te denken om volgende zomer (in juli of augustus)misschien naar 1 van deze landen te gaan voor 3 weken. Thailand en Maleisie ben ik al geweest dus dat wordt het sowieso niet :wink:

Welk land is het beste te doen in 3 weken? Als ik ga dan ga ik denk ik alleen dus voor een meid alleen moet het wel makkelijk reisbaar zijn en het is wel zo leuk als ik mensen leer kennen daar :hihi: Ik houd van mooie stranden en andere natuur, cultuur, van gebouwen soms (1 of 2 tempels zijn leuk maar geen 10 zeg maar).

Ik heb gister wat over Vietnam zitten lezen maar las dat zij in juli zelf vakantie hebben en het dan erg druk is. Hoelang hebben zij vakantie? Hoe is dat in Laos en Cambodja?
Wat is qua weer en regenseizoen het meest gunstige land? En qua prijs (tickets en levensonderhoud)?
Mijn ticket naar Thailand was des tijds €700, is een ticket voor 1 van deze landen ongeveer dezelfde prijs? En 3 weken reizen, gaat dat ook voor ongeveer €700?

Hoi,

Voor Laos zul je waarschijnlijk toch gewoon op Bangkok vliegen (en ook weer daaruit vertrekken). Er komt dan dus nog wat reistijd bij naar Laos toe. Met een nachttrein van 10 uur zit je al aan de grens (bij Vientiane), dus valt mee… of je zou kunnen vliegen. Of via Chiang Mai en dan noordelijk Laos in.

Zelf heb ik in mijn eentje in Laos gereisd en een heerlijke vakantie gehad, maar ik moet zeggen dat het voor mensen ontmoeten niet het geschikste land bleek te zijn. Behalve het party dorp Vang Vieng, lijken er bijna alleen maar stellen op huwelijksreis te zijn. Alleen in Luang Prabang had ik makkelijk contact met anderen, maar in het midden en zuiden niet echt met andere reizigers… dat waren bijna alleen maar stelletjes (m+v) waarvan de meesten elk contact afhielden. Maar soms zat er wel een uitzondering bij hoor, bv. twee leuke Fransen op een lange busreis, een Engels meisje in Tat Lo… En ik had ook wel gesprekken en lunch met wat Laotianen, wat natuurlijk ook hartstikke leuk is.

In mijn blog kun je over mijn hele reis lezen, dus ook de route die ik had gekozen enzo. En dat ik eindig met een Thais strand.

Qua veiligheid is heel Azië volgens mij wel prima te doen voor een vrouw alleen. Als je geen domme dingen doet.

Verder qua seizoen, klimaat, drukte etc weet ik het niet… Volgens mij is juli/augustus voor veel landen niet echt gunstig omdat dan het noordelijk halfrond zomervakantie heeft en laten dat nou net de reislustigste mensen zijn. Dus tickets zijn waarschijnlijk niet heel goedkoop in de periode, of je nou naar Peru, Tanzania of Laos wilt.

Overigens als je meer antwoorden wilt, kun je misschien beter je vragen ook posten in het Lonely Planet forum, daar zitten veel meer mensen die meelezen en antwoorden posten.

Veel succes met je keuzes,
Cécile

Hey, qua tijd zou ik OF vietnam 3 weken doen (ik heb het zelf afgelopen zomer in 3,5 week gedaan, in principe kun je er nog meer tijd voor uitrekken, maar 3 weken is te doen).
Anders misschien Laos/Cambodja als combinatie (althans dat deden veel mensen die ik onderweg gesproken heb). Zelf heb ik zo’n 2,5 week door Laos gereisd, dus dat is wel te doen. Voor Cambodja kun je in principe ook al 2 weken uitrekken, het ligt er maar net aan hoe snel je reist. Het goedkoopste is waarschijnlijk om naar Bangkok te vliegen, zoals al eerder gemeld is, althans om naar Laos te gaan. Naar Vietnam vliegen kan goedkoop zijn, moet je het maar net treffen. De Vietnamezen hebben zelf inderdaad ook vakantie in juli, dus het kan qua reizen soms druk zijn, maar ik vond het zelf goed te doen.
Qua veiligheid is het allemaal geen probleem, althans ik heb absoluut geen problemen gehad in alle drie de landen. Als ik jou was zou ik even kijken wat je het op het moment het interessantste en leukste lijkt want ze zijn allemaal gaaf!