Zoals in de titel staan wil ik in januari graag 3 weken op reis, voor liever niet al te veel meer dan €1000. Ik heb eerder een half jaar in m’n eentje door Zuid-Amerika gebackpackt en zou nu graag iets van Azië willen zien. Ik sta open voor veel! Mijn enige eisen zijn dat het er veilig, warm en goedkoop is. En aangezien ik van plan ben alleen te gaan en nog nooit in Azië ben geweest, lijkt het me prettig om ergens heen te gaan waar een beetje engels wordt gesproken.
Iemand tips? Mocht je trouwens denken dat je nog iets veel briljanters weet wat ik met mijn 3 weken kan doen (bijv. ergens vrijwilligerswerk) dan hoor ik het ook graag!
In januari ben in de goede periode dat het er warm is.
Veilig is natuurlijk hoe je je gedraagt, maar met hetzelfde gedrag als in Nederland, niets aan de hand ( dus beetje opletten met je tas en niet opzichtig sierraden enz. )
Goedkoop.
Kan het zijn mits je niet naar de mega touristische trekkers gaat.
Voor Viet Nam
Halong Bai is al snel 100 USD voor 2 dagen, sapa 200 a 250 USD voor 3 dagen.
Bus zit zo rond de 100 a 150 USD van noord naar zuid of omgekeerd.
Dan ben je al bijna 1.5 week kwijt aan het noorden en aan het reizen.
Tel daar ook even eten en drinken bij, hotels Hanoi , dan ben je een beetje over de helft.
Vrijwilligers werk kost je geld voor verblijf en eten en drinken, dus geen optie om extra geld te generen.
Denk dat je voor de andere halve week moet reken op 20 USD voor een overnachting
10 USD per dag voor diner en lunch, 25 USD voor wat te zien en 10 USD voor stappen.
Kom je uit op tussen de 60 en 75 USD per dag, sommige bedragen wat te hoog, andere wat laag misschien?
Maar gemiddeld denk ik dat je daar wel op moet rekenen.
Ik ga nu uit van prijzen van 2014 en dus zou ik je aanbevelen je budget wat te verhogen.
Denk dat voor een backpack reis van 3 weken, om wat onbezorgd te reizen een budget van 1500 Euro meer realistisch is voor Viet Nam.
India als vrouw alleen zou ik niet doen. Mannen daar zijn nogal gefrustreerd en zijn ook niet bang om even aan je te zitten. Ze staren ongegeneerd naar je. Zelfs als man vond ik dat soms vervelend.
Thailand is een optie. China ook. Beide geweest, qua prijspeil weet ik niet precies hoe het nu zit. Was in 2008 in Thailand, in 2009 in China.
Even voor ton, vietnam kan heel erg goedkoop! Ik heb zeker geen 1000€ uitgegeven in de 3,5 week dat ik er was. Je kan heel goedkoop slapen in hostels, denk aan 4/5 usd per nacht. Vietnam vond ik erg leuk.
Een busticket koste mij rond de 42 dollar. Daarbij wil ik aanraden dit bij het hanoi hostel te boeken, want de verhalen die ik heb gehoord over andere bussen? Getver. Of je kunt boeken bij het hahn cafe.