3 weken cuba met kinderen

Hallo allemaal,

Half april gaan wij voor 3 weken met onze kinderen van dan 9 en 11 jaar 3 weken naar cuba. We willen met een huurauto een rondreis maken.
De volgende plaatsen staan op onze verlanglijst en we vragen ons af of dit haalbaar is in 3 weken.
Omdat we met kinderen reizen willen we ook wat stranddagen inlassen. Tips zijn zeer welkom!

We beginnen in Havana, we dachten hier 2 dagen te blijven en dan naar Las Terazas te gaan.
Daarna Playa Larga. (krokodillenboerderij voor de kids) .
Cienfiegos (dolfijnen)
Trinidad.
Camaguey
Santa Clara
Santiago (hier woont de vader van mijn man en opa van de kinderen)
Baracoa
Guardelavaca
Caya Coco
Varadero
Terug in Havana.

Is dit haalbaar of erg ambitieus? Missen we nu een plaats die eigenlijk een bezoek waard is?

Hé dit bericht komt mij bekend voor :wink:

Ik had eerder al een reactie gegeven, maar hier nog even:

De route die je noemt is behoorlijk uitdagend. Zou zelfs te durven zeggen dat het niet te doen is. Hoewel de afstanden misschien niet altijd erg lang lijken, doe je er vaak toch een lange tijd over. Daarnaast mis ik inderdaad Viñales, maar goed je moet wel keuzes maken. Om het wat beter behapbaar te maken zou ik er voor kiezen om Baracoa te schrappen (hoewel wel erg mooi, maar gewoon te ver weg). Daarnaast zou ik Guardalavaca verruilen voor Santa Lucia, voornamelijk omdat het beter op de route ligt terug naar het westen.

Cienfuegos en Camaguey zijn inderdaad niet bijzonder, al is er in Cienfuegos wel een heel mooi gelegen hostel waar je prima kunt vertoeven! Hostal Bahia.

Je zou dan dus kunnen denken aan onderstaande lijstje. Gewoon ter hulp en inspiratie.

Havana(3) op de route van Havana naar Viñales kun je Las Terrazas bezoeken, je hoeft hier in principe niet te overnachten.
Viñales (3)
Playa Larga of Cienfiegos(1)
Trinidad(2)
Camaguey (1, puur omdat de afstand naar Santiago anders te groot is)
Santiago de Cuba (3)
Playa Santa Lucia(2) beter op de route dan Guardalavaca voor de reis weer richting het westen.
Caya Coco (2)
Santa Clara (1)
Varadero(2)
Terug in Havana (1)

Je hebt voor je huurauto gekeken bij Cubacar gaf je aan? Er zijn hier volgens mij wel wat mensen die lokale verhuurmogelijkheden kennen. Daarnaast kun je nog kijken bij Transtur en bij CubaTravelNetwork.

      • Updated - - -

Oja…en welkom bij Wereldwijzer!

Als je nog vragen hebt stel ze hier dan gerust!

Dank je Viatori, haha ja bekend bericht, ik dacht je kunt nooit genoeg tips krijgen :slight_smile:

Dat is zeker waar! Hopelijk komen er nog meer reacties, zodat je een goede afweging kan maken.