3 weken CR vanuit Liberia

Helemaal eens met Johan, een 4x4 is gewoon de beste optie.
Een Daihatsu Bego is wel de meeste gebruikte auto door toeristen. Niet groot, niet supersnel, maar wel 4wheel drive. Door middel van een eenvoudig knopje op het dashbord in te schakelen van 2 naar 4 wiel aandrijving.
Een slag groter is bijvoorbeeld de Ssang Yong Korando. Of vervolgens de **Toyota RAV4 **die alweer wat groter is.
Goede reis
Otto

Ojochal
www.elmonofeliz.com

We zijn ondertussen weer een stap verder. Hebben via Vamos een 4x4 gehuurd en twijfel nog altijd over Corcovado.
Ik heb ondertussen veel erover gelezen (ook de uitgebreide uitleg op dit forum) en ik twijfel nog altijd.

Ons ideaalplaatje:
3 nachten in totaal in of nabij Corcovado; begeleide wandelingen met als hoofddoel het spotten van dieren (incl vogels!), maar geen lange hikes. De nadruk moet dus niet liggen op het hiken zelf.
Eventueel een combinatie met een begeleide tour door Sierpe-Terraba zien we ook wel als een optie.

Kunnen jullie ons adviseren voor een tour of een organisatie?

Startpunt kan de zuidkant (Carate) zijn of Drake Bay/Sierpe.

Als toevoeging: Ik lees ook verhalen over de nieuwe trail in Corcovado: El Tigre. Vanuit Dos Brazos kun je deze trail bewandelen en in Dos Brazos zijn de accommodaties betaalbaar (bijv Los Mineros Guesthouse).

Heeft iemand van jullie ervaring met deze kant van Corcovado? En zo ja, is dit een aanrader?

Als je bij B&B Manolo in Drake Bay een kamer neemt dan kunnen zij je ook alles vertellen over alle mogelijk tours die zij jullie aanbieden richting Corcovado. Een twee of drie daagse tours, via de diverse ranger stations in Corcovado.
Tours via reisbureaus en hotels zijn beslist niet goedkoop!!
Maar er zijn in het zuiden genoeg alternatieven om wildlife te zien tegen lagere kosten: Piedras Blancas, Hacienda Baru, mangroven van de de rivier Terraba en Sierpe zijn leefgebieden van veel wildlife.

Vogels zijn er overal. Maar vogels hebben zo hun voorkeur. De ene vogels houdt van open land en de andere zit graag verscholen in het bos. Onlangs is zo nog weer een voor Costa Rica onbekende vogel gespot, die hoog en beschut in de bomen leeft. Quetzals zitten in de nevelwouden, ara’s in de amandelbomen aan het strand.
Rangerstation La Sirena staat vooral bekend om de hoeveelheid wildlife. Het oerwoud is daar minder dicht, meer leefruimte dus.