3 weken China juli/augustus

Hallo,

Ik heet Hanna (20 jaar) en wil deze zomer heel graag naar China. Vanwege de taalbarrière en de informatie die ik heb opgezocht lijkt het me toch makkelijker om met iemand samen te reizen. Ook om dat het natuurlijk gezelliger is en handiger met de kamers. Ik wil er een low budget reis vanmaken, ben tenslotte nog een student en ik zou vanaf 6 juli tot ongeveer 10 augustus kunnen.

Mijn plan is om naar Beijing te vliegen en vanuit daaruit nog door te reizen naar een aantal andere steden. In China wil ik vooral van alles bekijken, rondlopen, cultuur opsnuiven maar ook lekker relexen en mensen ontmoeten.

Omdat ik heb gehoord dat het best wel moeilijk is om alles zelf te regelen in China, zit ik er ook aan te denken om met een groepsreis mee te gaan van shoestring.

Zijn er mensen die ervaring hebben met shoestring en China? En iemand die hetzelfde idee voor deze zomer heeft?

Groetjes, Hanna

In 2006 en 2007 ben ik met Shoestring naar China geweest, dat is me beide keren prima bevallen. Het zijn reizen met veel vrijheid, de excursies zijn sowieso allemaal optioneel, en ook als je alle excursies doet hou je nog genoeg tijd over om zelf op stap te gaan. De excursies betreffen meestal sowieso zaken die je minder makkelijk zelf boekt (bijvoorbeeld vanwege het vervoer), en dus geen makkelijk zelf te bezoeken dingen als de Verboden Stad. Zoals ik zelf die reizen zie: vervoer en accommodatie is geregeld, voor de rest bepaal je zelf of je de groep volgt of je eigen gang gaat.

Zelfstandig reizen is overigens ook best te doen, maar dan zal je wel je reistempo iets moeten aanpassen en er uiteraard rekening mee houden dat er eens iets tegenzit. Voordeel is uiteraard ook dat het dan nog een stuk goedkoper kan.

Dankjewel voor je info! Dat is in ieder geval fijn om te weten over de shoestring reis.