Ik wil samen met mijn vriendin in september 3 weken gaan backpacken door Indonesië.
Ik ben mij nu een beetje aan het orienteren wat de leukste route is voor 2 weken. Wij willen sowie so een weekje naar de bounty stranden (balie??)
Verder dacht ik aan 2 weken door Sumatra trekken. Of is java mooier. Lijkt mij leuk om plaatsen aan te doen waar je nog iets van koloniale tijd terug ziet.
Heeft iemand nog een leuke backpackroute voor 3 weken? Of tips.
Wanneer je een week strand wilt, hou je twee weken over om te reizen. Dat is niet zo veel…
Wanneer je koloniale steden wilt, zou ik je Bogor (Botanische tuinen) en Bandung op Java aan willen raden, of Malang met Batu en Selecta. Nadeel is echter dat deze steden (vind ik) niet de mooiste plekken van Indonesie zijn… In Yogya zijn ook wel wat overblijfselen, bv Fort Vredenburg, en Yogya is een veel interessantere stad. Wat je dus zou kunnen doen is vanuit Nederland vliegen naar Yogya, daar een paar dagen rondhangen en de wereldberoemde Borobudur en Prambanan bezoeken, door naar Malang (lange rit!), om daar de stad met wat oude kerken en de alun-alun te bezoeken, een dagtripje naar de bergen met Batu en Selecta, en dan via de Bromo naar Bali.
De stranden van Bali zijn best mooi, makkelijk toegankelijk, maar om ze nu echt ‘Bountie’ te noemen? Afhankelijk van wat je wilt zou je kunnen overwegen om vanuit Bali naar de Gili eilanden bij Lombok te gaan. Veel mooiere stranden, maar je mist dan de Balinese cultuur en de tempels, en op de Gili’s is eigenlijk niks te zien behalve strand en duiken. Een afweging dus