3 maanden Zuid-Amerika: wie gaat er mee?

Hola a todos!

mijn naam is Erin (geen Erik of Erwin dus en ik ben ECHT een vrouw…ter voorkoming van misverstanden) en ik behoor sinds gisteren tot de club 30+:) Ik heb plannen om eind 2006, november/ december voor 3 maanden te gaan backpacken in Zuid Amerika en eventueel nog een maand vrijwilligerswerk eraan vast te plakken. Het hoe en wat weet ik nog niet, maar ik heb inmiddels behoorlijk wat backpack ervaring (Midden-Amerika, India, Oceanië) en het ik laat me het liefst leiden door het gevoel van de dag! Hoe dan ook, ik ga sowieso, maar het lijkt me toch leuk als er op het einde van de dag iemand is met wie ik alle reiservaringen kan delen.

Kortom: heb je zin om mee te gaan? Of om elkaar halverwegen te ontmoeten? Let me know. Leeftijd maakt me niet uit, als je maar avontuurlijk bent ingesteld!

Groetjes Erin

Hi Erin,
Ik heb zo’n beetje dezelfde plannen als jij!
Ik ben van plan rond december/januari Spaans te gaan leren, vrijwilligers werk te gaan doen en nog rond te gaan reizen.
Lijkt me leuk om een keer te kletsen over je plannen.
Mail me maar!
Groetjes Lotte

Hallo,

Ik vertrek 8 mei richting quito en vlieg 3 maanden later via buanos aires terug.

groetjes,

Martin
www.wereldrondreis.nl

Innige deelneming voor het passeren van de 30,
Mij binnen enkele maand weggelegd.
Ik heb echter dezelfde plannen, Ergens in november Midden en Zuid Amerika gaan op te zoeken met de rugzak.
Ook voor mij is er toch wel een drempel om alleen te vertrekken. Als ervaren rugzaktoerist weet ik dat je onderweg vele mensen tegenkomt, maar toch is alleen vertrekken maar alleen.
Is je route al concreet of dient die nog bepaald te worden, eventueel kunnen we de routes eens naast elkaar leggen om te kijken of er raakvlakken zijn
Mijn route is echter nog niet concreet.
Je gaat perongeluk niet naar pink-pop, kunnen we daar eensafspreken
Groetjes
Piet

Hey hallo allemaal!

Ik heb ook het plan in deze maanden af te reizen naar Z.A. Beginnen in Peru en afzakken naar Chili of naar andere landen. Ben benieuwd of Erin ook meer kan vertellen waar ze heen wil of waar je wil beginnen, Z.A is wel groot weet je…

Ben 30++ haha en avontuurlijk ingesteld.
Met iemand samen reizen is toch ook wel leuk. (Weet namelijk niet of ik het alleen reizen ook leuk vind… )
Hebben jullie nog contact gehad of is het bij deze berichten gebleven?
Laat ff wat horen, lijkt me leuk!!

Groetjes Claudia

hoi ZA gangers,

ik ben al wat verder gevorderd dan Erin, qua leeftijd dan. 40+ en nog geen 41. Ik ga per 4 september 8 weken doen in Costa Rica. 4 weken Spaans leren en vervolgens 4 weken vrijwilligerswerk. dat zal dan 30 oktober afgerond zijn. Daarna heb ik nog tijd zat :smiley: maar nog geen concrete plannen. lijkt me leuk om alvast kennis te maken met mensen om te ontdekken of het leuk is om een deel samen met anderen te doen. Ik ben geen ervaren backpacker en heb ook (nog) geen idee of ik alleen reizen leuk vind …
Avontuurlijk ben ik wel ingesteld, mijn ontslagbrief was tot nu toe de meest avontuurlijke stap. die overtref ik graag nog enkele keren in het komende jaar.

ik hoor graag wat van jullie om alvast wat harder te dromen over de komende periode …

Haai Claudia, Wim
Ik verlaat 31/10 mijn werk en kan daarna voor onbepaalde tijd naar Zuid Amerika trekken.
Over de route begin ik stilaan te denken, vast staat wel dat ik ook Mexico en cuba wil doen (voor het wagenpark oa).
Begin hangt waarschijnlijk af van de plaats waarvan de tickets goedkoop te verkrijgen zijn (Vanuit Spanje vliegt iberia naar amerika, het ticket naar spanje krijg je er gratis bij, tevens ben ik ook niet vies van vooraf nog wat in Spanje te vertoeven). Tevens het klimaat moet eens bestudeerd worden (vooral de periode van doortrekken in Argentinie. Niet alle plaatsen daar zijn altijd toegankelijk). Ik heb me reeds een hele resem gidsen en Lonely planets aangeschaft.
Ikzelf spreek vlot Spaans waardoor ik geen lessen zoek te volgen.
Indien interesse in een babbel hierrond kan je me altijd via msn of mail bereiken op pie_mie99athotmail.com.
Ik zit echter ook nog maar in het begin van het plannen hoor,
maar dat zien we wel verder
grtz
Pieter

Nou Wim, misschien kunnen we een spoed cursus spaans bij Pieter volgen want die staat bij mij ook nog wel op mn lijstje. Heb al een 20 lessen gehad maar heb blijkbaar geen talenknobbel…:confused:
Vind het wel stoer dat jullie de reis gelijk radicaal aanpakken en je baan opzegt, jij toch ook Pieter?
Heb Erin en mailtje gestuurd en gevraagd of ze ook nog plannen heeft. Ik mis nu al zelf dat je de voorpret niet met iemand kunt delen, kan ik jullie daarvoor gebruiken?

Hasta pronto!
claudia

Hola amigo(a)s
Claudia, betreffende dat spaans hoef je je echt geen zorgen te maken.
7 jaar geleden ben ik naar spanje getrokken, vooraf sprak ik geen letter spaans en toen ik na 6 maand terug kwam sprak ik redelijk goed spaans. Wel is het goed dat je een boekje met de werkwoorden met vervoegingen in de verschillende tijden aanschaft. Dit kan je als basis gebruiken. Als je tussen de spaanstaligen terecht komt, leer je snel de taal.
Ik heb inderdaad ook mijn werk opgezegd. Werken kan en zal ik waarschijnlijk nog heel mijn leven doen. Een tijdje ertussenuit heb ik altijd al willen doen.Nu ik 30 wordt besef ik ineens dat het de moment is. Na het terug komen begin ik aan het andere leven, terug werk zoeken, terug lief zoeken, huisje kopen…
Uiteindelijk mogen er ook nakomelingen volgen… om dan natuurlijk nog kleinere trektochten te ondernemen.
Allé genoeg over dat, eerst een reisje nr amerika (zuiden alleszins)
Hebben jullie geen hotmailadres? altijd fijn om langs msn ook nog wat te dagdromen
Hebben jullie al veel ercaring met het rugzaktrekken?
Ikzelf ben enkele maanden terug uit India, verder heb ik reeds in Tunesie en Spanje rondgetrokken, echter telkens met compagnon.
Pues, cuando quieres, podemos continuar la proxima vez en castelliano
Hasta la proxima
Pieter

goeie morgen, Pieter Clau (en Erin??, lees jij ook nog reacties?)

mijn hotmail is wimpie111. Pieter ik heb jou inmiddels toegevoegd en zal je binnenkort wel eens treffen neem ik aan.

en Clau ook tot snel dan, kijken of we zo nog wat meer kunnen genieten van de voorpret…

haha die Pieter.zo gaat dat dus, je zegt twee woorden spaans en je krijgt gelijk een heel verhaal terug waar je iets van moet maken!

Ik ben met de rugzak (en een vriendin) in Mexico, Quatamala, Belize en Sri Lanka geweest, zij is blijven hangen in het laatste land. Vandaar dat ik nu plannen alleen aan het maken ben.
Hoe zit dat met een gratis ticket naar spanje??? Ik moet me daar nog eens in verdiepen…

Tja wat betreft mns ik heb het eigenlijk afgezworen:(
Mijn mail (nog) niet, met mijn gebruiksnaam ben ik te bereiken via hetnet…

Trouwens nix van Erin gehoord, denk dat die thuis blijft.

groetjes Claudia