mijn vriend en ik zitten er over te denken om volgend jaar na onze studie 3 maanden naar Thailand te gaan. Dit zal plaatsvinden v.a oktober (i.v.m regenseizoen) We zijn er nog niet helemaal over uit omdat het over 1,5 jaar is. Ik heb een aantal vragen.
Bij welk reisbureau kun je het goedkoopste een losse retourticket kopen?
Ik heb gelezen dat je een visum voor 2 maanden kunt aanvragen, hoe gaat het in zijn werking als je het met een maand wilt verlengen? Ik las ergens dat je dan met een georganiseerde reis mee kan. Waar kun je zoiets vinden?
Welke plaatsen in Thailand zijn een aanrader?
Hoeveel betaal je gemiddeld voor 2 personen per overnachting/week? Heeft iemand tips wat een zo goedkoop mogelijk verblijf is?
Ik vroeg me af hoe duur/betrouwbaar het openbaar vervoer daar is.
Welk gedeelte van Thailand is geen aanrader voor toeristen? Ik ben bijvoorbeeld in Sri Lanka geweest en het noorden is af te raden.
Ik heb hierboven een paar vragen opgesteld. We zijn er nog niet zo mee bezig omdat we eerst gaan genieten van onze zomervakantie en hierna de reis naar Thailand gaan bespreken. Ik ben er toch heel enthousiast over en wil wat verdere informatie hierover. Wie kan mij helpen met het beantwoorden van de vragen? Heeft iemand een soortgelijke ervaring met 2 a 3 maanden door Thailand dan hoor ik het graag.
Je kan het beste bij een aantal reisbureaus/reisorganisaties kijken wat een retourticket kost en zelf een beetje gaan vergelijken.
Welke plaatsen een aanrader zijn !? Tsja, zoveel om op te noemen. Ik denk dat als je rustig de postings in dit forum doorleest, je al een heel eind komt. Er is hier erg veel informatie te vinden.
Het openbaar vervoer in Thailand is uitstekend en zeer goedkoop. Voor goedkope binnenlandse vluchten, kijk op www.nokair.com en/of www.airasia.com
Het diepe zuiden van Thailand (rond Pattani, Narathiwat, tegen de grens met Maleisie aan) is een gebied waar je op dit moment maar even niet naar toe moet gaan en beter kan mijden. Hier is het al lange tijd onrustig ivm een kleine moslim-minderheid die zich wil afscheiden.
Wij zijn net terug, maar dan al na 3 weken… lees inderdaad de berichten hier maar eens, wat snelle tips:
tijger tempel in de buurt van river kwai
fietsen bij tempels in sukothai
chiang mai: leuke stad, super kookworkshops, olifantentochts en trekkings (wel goed informeren en uitkijken wat je boekt)
verder naar chiang rai en gouden driehoek (drielandenpunt laos/myanmar)
en geniet van de mensen, de massages, het eten,
komt helemaal goed!