Aangezien het op school allemaal even niet wil en ik per februari stop, wil ik graag een rondreis maken. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met regelen en wellicht dat jullie me daar mee kunnen helpen. Allereerst heb je natuurlijk geld nodig en we weten allemaal hoe we daaraan komen. Maar ik zou graag horen hoeveel het ongeveer kost zo’n rondreis.
Dus waar begin je met het regelen van zo’n reis? Wat dien je allemaal te regelen? Is het verstandig om van te voren de terugreis al geboekt te hebben? Hoeveel maanden kun je je daar vermaken? Wat raden jullie allemaal aan om te bezoeken? En hoelang van te voren dien je alles te regelen? Het liefst ga ik zo snel mogelijk.
Ik weet wel hoe ik aan mijn geld kom, ik werk er 40 uur per week en 47 weken per jaar voor
Reken op een totaal van zo’n 4500 euro voor 3 maanden, als je van guesthouses gebruik maakt en met de trein en bus reist. Zelf zou me dat niet lukken ik was al 4500 voor 4 weken kwijt
Tsja vermaak, als je van parties houdt dan is Azie niet de meeste ideale plek, maar er wordt wel gefeest. Maar als je van strand, natuur en jungle of hectische steden houdt zit je in Thailand wel goed.
Vooraf regelen. De aanbevolen inentingen, 2 stuks. Misschien een 60 dagen visa bij de ambassade of consultaat. ticket. Retour ticket is altijd goedkoper als 2 x enkele reis.
60 dagen visum is niet echt noodzakelijk want je krijgt automatisch een 30 dagen visum als je in Thailand landt. Maar de douane daar kan moeilijk doen als je niet kan aantonen binnen 30 dagen weer het land te verlaten. Hou er wel rekening me dat zo’n visum ophoudt als je het land verlaat. Dus als je naar laos of cambodja gaat krijg je een nieuw visum voor Thailand wat dan maar 14 dagen geldig is. Geen idee of er multiple entry toeristen visa voor Thailand te krijgen is.
Handig, van te voren een plan maken waar je zoal naar toe wilt. Maand april vermijden want dan is het er erg warm en budget slaapplaatsen hebben geen airco.