3 maanden Curacao!

Hallo! :slight_smile:

Ik ben Manon en 24 jr. oud. Nu één jaar klaar met mijn studie SPH & inmiddels een jaar aan het werk in de jeugd-hulpverlening. Heb daar geen vaste baan & is ook nog niet aan de orde. Door dit gebeuren, krijg ik steeds meer de kriebels om er even ( 3/4 maand ) tussenuit te gaan. En dan puur; relaxen/genieten/mooie dingen zien & vooral nieuwe mensen ontmoeten! En misschien ook wel wat werken ( bijbaantje/horeca ) Nu zit ik met het volgende; Ik wil niet alleen en ben dus benieuwd of hier meer mensen zijn met het zelfde idee/plan? Ook hoeft het niet beslist Curacao te zijn. Heb namelijk via via gehoord, dat het daar op dit moment niet zo veilig is? Bonaire of Aruba lijkt me namelijk ook prachtig!

Dezelfde plannen? Stuur me een prive berichtje!

Liefs,

Manon :dag:

Hi Manon,

Ik zit momenteel andere halve week op Curacao en het is er niet zo gevaarlijk als je denkt. Ik loop stage tot en met Januari 2014. Ik zoek nog voor november tot en met januari 2014 een huisgenoot voor mijn appartement. In de Horeca zoeken ze veel mensen, dus qua bijbaan kan je dat eventueel wel doen.

Ik had samen met een klasgenootje een studio gehuurd maar dit was echt ronduit slecht. Daarna zijn onze wegen eigenlijk een beetje gescheiden. Zij zit nu in een studentenhuis en ik wil totaal niet naar een studentenhuis. Dus ben ik genoodzaakt om een appartement te huren. Ik zou zeggen gewoon doen, want anders komt er niks van :wink:

Ik hoor wel.

Met vriendelijke groet.

Suleika

Hallo!

Bedankt voor je berichtje!
Dus qua gevaarlijkheid valt het mee? En hoe is het leven daar verder qua kosten? Wel te doen? En is het noodzaak om Papiaments te spreken?

Groetjes,

Manon

Bon Tarde,

Ja hoor met de gevaarlijkheid valt het gewoon mee. Alleen 's avonds moet je niet als meisje zijnde alleen over straat. Verder kom je met de auto overal veilig aan.
Het is hier best duur. Ik kan me redelijk redden met mijn studiefinanciering en stagevergoeding wat ik krijg, maar dan moet je niet elke dag uiteten gaan of elke dag naar een betaalde strand gaan.
Nee hoor, ik kan namelijk ook geen Papiaments. Ik kan alleen basis Spaans, maar spreek gewoon Nederlands tegen iedereen, over het algemeen verstaat iedereen dat en praat gewoon Nederlands terug.

Groetjes

Suleika

Hallo …

Oke, bedankt voor de info :slight_smile:

Ik er nog niet over uit of ik ga, nog geen reis maatje gevonden :frowning:

Hoi Manon,

Zoek je nog iemand?

In februari ga ik voor 3 maand naar Curacao om daar stage te lopen.
en natuurlijk om leuke dingen te doen net zoals jij!

Ik zoek iemand waarmee ik samen een appartement kan delen.

liefs Anouk

:zon02:

Jaa en ik ga ook in februari en dan voor 4 maanden! ik verblijf op de telamonstraat 43!

In welke appartementen complex is dat ?

dat heet de telamonstraat 43 en is een studentenhuis
http://www.kamersopcuracao.com/telamonstraat/

Hai,

ik wil ook heel graag een paar maanden naar Curacao toe maar wil ook liever niet alleen. heb jij al iemand gevonden waar je mee ga? of ben je nog in Nederland?

groetjes rosita

Haii! Mijn tijd zit er helaas al bijna weer op! Had inmiddels al wel iets gevonden.

Groetjes