3 maanden Australië

Ik zit eraan te denken om 3 maanden naar Australië te gaan. Wanneer precies weet ik nog niet, in elk geval tussen januari 2009 en juni 2009. Ik heb ook nog geen definitieve beslissing gemaakt, ik ben me nog aan het oriënteren en dergelijke. Deze reis wil ik sowieso niet alleen gaan maken. Ik wilde graag weten of er nog meer meiden zijn die eraan denken om zo’n reis te gaan maken en die wel zin hebben om samen te gaan. Ik ben een 21-jarige meid uit het noorden van het land. Ik studeer momenteel, maar weet nog niet of ik in september verder ga studeren of dat ik het een jaartje uitstel. Ik ben een onervaren reiziger, dus heb zoiets nog niet eerder ondernomen. Heb je eventueel ook interesse, laat van je horen!
Groetjes, Jasmijn

Hey Jasmijn,

Ik ben Sara, 29 en van België (Antwerpen). ik was van plan in januari 2009 te vertrekken voor 3 maanden. Ik wil graag eerst een tijdje in Australië verblijven en beetje werken, dan naar Nieuw Zeeland en eindigen met 2 weekjes vakantie in Fiji. Ik heb geen reispartner dus alle gezelschap is uiteraard welkom. Laat maar weten als we dezelfde reisinteresses blijken te hebben…

groetjes

Sara
[EMAIL=“saraboe@hotmail.com”]saraboe@hotmail.com

Hoi Jasmijn…

Ik dacht er net als jou aan om tussen die periode naar australie te gaan. Ik ben zelf 19 en kom uit het midden van het land. Eind januari ben ik klaar met m’n studie en wil in september 2009 weer een nieuwe gaan volgens maar in die tussen tijd leek het me leuk om voor een aantal maanden naar australie te gaan, geen half jaar dat lijkt me iets te lang maar 2 a 3 maanden zou een mooie tijd zijn. Ook ik heb nog nooit eerder zo’n grote reis gemaakt en wil dat ook zeker niet alleen doen, maar om iemand in je naaste omgeving te vinden die het zelfde zou willen is best lastig. Vandaar dat ik wat aan het rondkijken was en je oproepje zag. Laat maar weten of je inmiddels al plannen hebt of het van de baan hebt geschoven.

Groetjes,
Stephanie

Heey naamgenootje!

Haha echt, ik dacht heel even dat ik een berichtje van mijzelf aan het lezen was!

Maar even to the point : Ik wil ook graag in de tijd tussen januari en maart naar australie,
niet voor 3 maanden zoals jij maar voor +/ 8 weken. Ik wil in elk geval graag langs de grote steden aan de zuid-oost kant. Maar echt concrete plannen heb ik ook nog niet.

Als je nog geen reisgenootje hebt lijkt t me leuk om in elk geval misschien een stuk samen te reizen.
Wel grappig toch, 2 Jasmijnen van dezelfde leeftijd :wink:
Ik ben 22 jaar, werk fulltime en wil rond februari/maart in australie zitten.
voor evt. contact : via mail of MSN : [EMAIL=“jassie23@hotmail.com”]jassie23@hotmail.com
mocht iemand anders een stukje samen willen reizen lijkt me dat natuurlijk ook erg leuk :wink:

Groetjes Jasmijn

Hey dames.

Ook ik heb zoals zovelen het idee om naar australie te gaan van januari tm april. Het valt in deze periode omdat ik in Mei kan beginnen met mijn nieuwe baan. Ik vroeg me echter af of jullie al een reisplan hebben ter inspiratie, ik zit namelijk ernstig te twijfelen over het regenseizoen daar, en welke plaatsen al dan niet begaanbaar zijn. Ik wil namelijk in ieder geval naar Cairns en Darwin, maar dat is Noord-Australie met gemiddeld 400 mm neerslag per maand! (Nederland 750 per jaar ;-))
Kortom ideeen zijn welkom :P. Alvast bedankt, en wellicht tot in Australie
:vak01:

Hallo,

Ik heb ondertussen mijn tickets geboekt. Dit is mijn plan:

29 januari vertrek naar Sydney
over land naar Darwin langs Brisbane en Cairns
1 april vlucht van Darwin naar Bali
12 april vertrek naar thailand
19 mei huiswaarts

Aangezien dat deze periode in de zomer valt down under denk ik dat je niet teveel moet vrezen voor de regen :wink:

groetjes en misschien tot ziens!

Sara

**Ik zou daar niet te hard van uit gaan :wink: **
Kijk hieronder maar eens naar de neerslag in Cairns verdeeld over de maanden… Even voor de duidelijkheid, Nederland (en Belgie vast ook wel) heeft 700 mm pr jaar…

Climate Table Cairns
JanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDecYearMean daily maximum temperature 31.431.230.629.227.625.925.726.528.029.530.631.429.0Mean daily minimum temperature 23.723.723.021.619.917.817.017.418.620.622.323.420.8Mean total rainfall (mm)385.0448.5419.5202.192.247.229.327.733.839.292.2179.81994.8Mean number of rain days15.316.715.915.210.57.15.55.05.05.47.710.6119.9Mean number of clear days3.82.64.05.06.78.79.911.612.411.87.95.690.0Mean number of cloudy days16.117.316.314.012.510.39.87.55.65.37.511.7133.9

Sorry, beetje onduidelijk…

Maar in Jan, Febr, Mrt dus 385, 450 en 420 mm
Kijk eens op

en

Oke je hebt gelijk, maar aangezien ik mijn tickets al geboekt heb ga ik het positief en als volgt bekijken: Bij 32 graden is een beetje regen welkom ;-)))

Ik ga ook gewoon hoor :wink: Ik heb de laatste dagen het 1 en ander uitgezocht, en ik ga ook eind januari van Sydney naar Cairns naar Darwin, alleen tegen de tijd dat ik daar ben moet ik helaas wel weer terug… Achja 3 maanden is lang genoeg :slight_smile: !

dan komen we mekaar misschien tegen onderweg! ga je ook alleen?

De zomerperiode in het noorden van Australie is tevens het regenseizoen en helaas hebben we het niet over een beetje regen:tongue: Het kan dagen achter een regenen en wegen kunnen overstroomd raken waardoor ze niet meer bereisbaar zijn. Ik heb in januari in Cairns en Cape Tribulation gezeten en in 1 week tijd geen droge dag gehad. Het gebied rondom Darwin had te maken met tropische cycloons. Airlie Beach was niet meer bereikbaar doordat de toegangswegen waren overstroomd. Wij waren net op tijd weg gelukkig anders hadden we een paar dagen vast gezeten. De info op internet over het aantal mm is een beetje achterhaald, door klimaatverandering is het dus zeer onvoorspel baar. Het kan ook dat je geluk hebt en er geen regen aan de horizon is te bekennen.
Let gewoon goed op de weerberichten en bij twijfel vraag de Ozzies zelf.
Het is niet de beste periode om dit deel van het land te bereizen maar heel veel reizigers doen het wel, waaronder ik ook. Wees niet teleurgesteld als het weer niet meezit want die kans is redelijk groot.

Ook kunnen veel parken en wegen gesloten zijn in en rondom Darwin tijdens de periode december-februari vanwege overstromingsgevaar.

Nou Larissa, dat wordt dus nog spannend :slight_smile:

heb jij nog reisplannen?

Hi! Word zeker spannend :slight_smile: Het is zeker wel te doen hoor, gewoon goed opletten dan komt alles goed!
Ik ben in februari terug gekomen uit Australie, ik ga weer terug in okt of nov 2009. Heb heimwee :slight_smile:

Hey,

Ik ben een Belg en woon nu al een tijdje in Australie. Larissa heeft gelijk, Jan - Feb is niet ideale moment om naar Darwin enzo te gaan. Maar het is zeker nog de moeite om te gaan. Ik zelf ben in juni naar Darwin en Kakadu National Park geweest en het is fantastisch. In het regen seizoen zullen wel niet alle wegen/gebieden toegangbaar zijn door overstromingsgevaar maar een beetje avontuur kan geen kwaad:).

Nog veel plezier met de reis voorbereidingen.

Cheers,
Cedric

Hey Cedric,

Ik zal pas eind maart In Darwin arriveren. Eind januari start ik in Sydney om zo naar boven te gaan. Heb ik dan overal veel kans op regen? :frowning:

sara

Ik heb bij mijn nieuwe werkgever 3 maanden onbetaald verlof gekregen voor de zomer van '09. In plaats van jan - apr wordt het dus half juni - half sept naar Australie…

Als je eind januari naar boven gaat reizen heb je redelijk veel kans op regen. Rondom Cairns betreed je al gebied wat te maken heeft met regenseizoenen. Het is nu eenmaal het regenseizoen in die periode dus je moet er gewoon veel rekening mee houden.

Half juni-sept is een mooie periode voor je reis Berry als je naar Darwin etc. gaat.

Hey Sarah,

In maart heb je idd ook nog redelijk kans op regens rond Darwin. Dry season start ongeveer april/mei. Maar het zou toch al beter moeten zijn dan Dec-Feb. Maar in jan/feb is de kans op goed weer in Sydney en omstreken wel groot (vorige zaterd 36 graden en dit weekend voorspellen ze 31 graden…I love Australia:)).

Succes nog,
Cedric

Danku Cedric! Misschien tot ziens in Sydney…

Grtz Sara