3 leraressen willen werken in India

Hai, wij zijn 3 vrouwen, allen ambacht docent speciaal onderwijs, en willen met 2 kinderen erbij in India wonen en werken. Vergoeding tegen de aldaar geldende levensstandaard, en… sociale voorzieningen voor NL betaald.
Heeft het een kans? Wie kan ons adsviseren?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Hai, Wonen en Werken is niet makkelijk in India. Zorg ervoor dat je allereerst een werkplek hebt. Dan kun je ook een werkvergunning regelen (als de desbetreffende organisatie een aanbevelingsbrief wil schrijven). Desalniettemin is het niet gegarandeerd dat je dan ook daadwerkelijk een werkvergunning krijgt.
Het hangt er een beetje vanaf waar je wilt wonen en werken. En hoezo worden je sociale voorzieningen voor Nederland betaald??? Houd er rekening mee dat voor elk jaar dat je in het buitenland woont en werkt je 2% af moet dragen aan pensioen.
Reken op 3500 Rs per maand ca. 63 euro per maand per persoon als je gaat werken. Dit betekend wel 6 dagen in de week en ook lange dagen. Hiervan kan je geen ticket naar Nederland kopen…
Zijn jullie wel eens een heel jaar lang in India geweest?? Ook in de hete periode, regenseizoen???
Zijn jullie je alleen maar aan het orienteren???Kortom, vertel iets meer…Kan ik gerichter antwoorden.

Hoii ‘‘3 leraressen’’!

Hoe is het jullie vergaan? Hebben jullie het plan doorgezet en werk gevonden?
Ik zie dat het inmiddels wel heel lang geleden is… Maar je weet maar nooit.
Ik ben nl. nu op zoek naar een baan als lerares in India.
Hebben jullie tips? Connecties?
Alvast bedankt.

Groetjes Rosa.

hoi Rosa,
Ik lees dat je op zoek bent naar een baan in India. Ik heb deze ambitie namelijk ook, om als leraar in India te willen gaan werken.
Ik zou het fijn vinden om hier met iemand over te kunnen praten en samen het één en ander uit te zoeken, want het is nogal een klus! interesse? mail me maar op mfjschrauwen@hotmail.com