3.5 week thailand en cambodja

Hallo allemaal

Wij vertrekken 24 oktober voor een rondreis naar Thailand en Cambodja. Zie hieronder onze planning tot nu toe.
Zijn er nog mensen die tips hebben voor ons…:chin:

donderdag		
		Amsterdam - Abu Dabi					

2 vrijdag 25-okt Amsterdam - Abu Dabi Abu Dabi - Bangkok vertrek Bangkok

3 zaterdag 26-okt Bangkok
Bangkok - Chang mai
4 zondag 27-okt Bangkok - Chang mai Chang Mai

5 maandag 28-okt buurt chang mai

6 dinsdag 29-okt buurt chang mai

7 woensdag 30-okt buurt chang mai

8 donderdag 31-okt Chang Mai
Chang Mai- Bangkok
Bangkok - Seamreap Cambodja
Seamreap

9 vrijdag 1-nov Seamreap
Angkor Wat
Seamreap

10 zaterdag 2-nov Seamreap - Phnom Penh
Phnom Penh

11 zondag 3-nov Phnum Penh

12 maandag 4-nov Phnom Penh - Sihanoukville
Sihanoukville - Kaoh Rung Samloem
Kaoh Rung Samloem The Beach Island Resort

13 dinsdag 5-nov Kaoh Rung Samloem eiland

14 woensdag 6-nov Kaoh Rung Samloem eiland

15 donderdag 7-nov Kaoh Rung Samloem - Sihanoukville
Sihanoukville - Kaoh Kong
Kaoh Kong - Trat Thailand
Trat - Leam sok
Leam sok - Ko Mak
Ko Mak eiland

16 vrijdag 8-nov Ko Mak eiland

17 zaterdag 9-nov Ko Mak eiland

18 zondag 10-nov Ko Mak - Leam Sok
Leam Sok - Trat
Trat - Bangkok
Bangkok lichtjesfestival

19 maandag 11-nov Bangkok

20 dinsdag 12-nov Kanchanburi

21 woensdag 13-nov Bangkok

22 donderdag 14-nov Bangkok 6:30
Bangkok - Abu Dabi Abu Dabi aankomst 12:30:00

23 vrijdag 15-nov Abu Dabi 7:00
Abu Dabi - Amsterdam

24 zaterdag 16-nov Abu Dabi - Amsterdam

1 dag voor Angkor is veel te kort, wil je alles in een rustig tempo bekijken en ook de verder weg gelegen tempels zien, zou ik je 3 dagen adviseren…

Leuke reis! Ben het echter eens met Zaan, je moet toch minimaal 2 dagen voor angkor uittrekken. Ook heb je een flinke reisdag van chiang mai naar Siem reap, als dit met het vliegtuig is ben je al lang onderweg. Als dit deels over land is dan duurt het volgens mij nog langer afhankelijk van in welke staat de weg naar Siem reap zich bevindt. Ik heb begrepen dat deze ondertussen volledig is verhard.

Bussen en trein vanuit bangkok richting de grens vetrekken hoofdzakelijk 's ochtends. Wij zijn vanuit Bangkok vertrokken richting Siem Reap en hebben 's ochtends de bus gepakt, we waren 's avonds in Siem Reap. De trip richting siem reap kost je gewoon een volle dag. Ik denk dat je planning om vanuit Chiang Mai direct naar Siem Reap niet realistisch is.

Wij verbleven 2 dagen in Siem Reap(erg leuke stad trouwens) en hebben ons laten rondrijden in Angkor door een TuK Tuk voor 15 dollar. Wij hadden genoeg aan een dag Angkor, maar kan me voorstellen dat sommige mensen hier meer tijd voor uittrekken.

je gaat niet voor 1 dag naar angkor , 3 dagen is echt een minimum
Koh Mak is mooi maar niets speciaals Koh Chang is zeker de moeite waard, kort een beetje in op je strandvakantie en blijf langer in Angkor
Pnom Penh, zeker naar de killingfields gaan onvergetelijk
Chiang mai - Siem reap is doen baar in 1 dag als je goed plant en het vliegtuig neemt
boottocht vanuit Siem Reap naar Pnom Penh is een ervaring, zeker doen
Sihanoekville wordt een klein beetje Pattaya

Zoals al gezegd; 1 dag is wel erg kort voor Siem reap. Hoe ga je er heen? Vliegen? Want overland duurt lang dus is vermoeiend. Om dan na 1 volle dag daar, weer verder te gaan naar phnom penh en daar weer maar 1 dag te hebben en weer door te gaan, dan ben je kapot.

Ook zie ik in 1 dag bij jou dit;

7-nov Kaoh Rung Samloem - Sihanoukville
Sihanoukville - Kaoh Kong
Kaoh Kong - Trat Thailand
Trat - Leam sok
Leam sok - Ko Mak
Ko Mak eiland

Niet te doen! Kan helemaal niet… van samloem naar sihanoukvill is 2 uur, dan van daar naar koh kong met taxi is al 4 uur oid…
beste is om dan in koh kong te overnachten en volgende dag verder gaan naar trat.

En 1 dag kanchanaburi vanuit Bangkok? Dat moet je echt niet willen! ik zou een bestemming schrappen en je reis iets beter te doen maken.

Zal voor 1 land gaan of een uit stapje naar Cambodja (Angkor wat) maar probeer gewoon te genieten van week je Bangkok,Chiang mai en dan eventueel een week Siem Reap of een weekje strand golf Thailand 3 weekjes zijn echt zo voor bij maak niet een te volle agenda succes:CAMBODIA::thailand: