Hallo allemaal,
ik ben mij aan het orienteren om in 2009 (sep/ok of nov) 3 maximaal 4 weken Argentinie te bezoeken, vooralsnog in mijn eentje maar zou het leuk vinden om met iemand samen deze reis te ondernemen.
Mijn enige voorbereiding op dit moment is: een Spaanse taalcursus voor beginners, startend begin maart 2009. Verder vele websites aan het bekijken en ervaringen lezen.
Wie wil rond die tijd ook die kant op en heeft ook nog geen voorbereidingen getroffen? Wellicht hebben jullie goede tips om je goed voor te bereiden??
O ja, mijn naam is Robert/27 jaar, reiservaring: 4 weken Guatemala/Belize (2002) , 3,5 week Thailand (2006), voor de rest eigenlijk zon/zee/strandervaring 
Alvast bedankt voor de reacties 
Groeten,
Robert
Beste reizigers,
Planning is nu om omstreeks 24 oktober te vertrekken naar Santiago (Chili) en van daaruit naar Argentinie te trekken, eerst zuidwaarts en eindigend in Buenos Aires. Of we beginnen in Buenos Aires en trekken zuidwaarts om vervolgens weer noordelijk te reizen en opnieuw te eindigen in Buenos Aires (verblijf zal 3 weken zijn)
Wie heeft er ervaringen om te reizen via Santiago om vervolgens Argentinie in te gaan?
Hasta luego
Robert
Hoi Robert,
heb je al een reisgenoot gevonden? Ik ben namelijk ook van plan om rond die tijd 3 á 4 weken naar Argentinië (en Chili) te gaan, en ben nog op zoek naar iemand om samen mee te gaan!
[FONT=Arial]Iets over mezelf:
Ik ben Jorien, 25 jaar, en woon in Utrecht. Heb al wat backpackervaring (Marokko, Guatemala), en spreek redelijk Spaans.
Ik heb nog niet hele concrete plannen gemaakt, maar ik ken wel [FONT=Arial][FONT=Arial][SIZE=2][COLOR=#000000]iemand die in die regio is geweest en waarschijnlijk veel tips kan geven (en misschien zelfs een logeeradres kan regelen in Santiago
[/FONT][/COLOR][/FONT]
[/FONT][/SIZE]
Groetjes,
Jorien
Hallo Jorien,
bedankt voor je bericht!
Een vriend van me wil graag mee, hij heeft in 2008 10 maanden rondgetrokken door Zuid-Amerika maar wil graag Argentinie nog beter leren kennen.
Echte plannen zijn er niet, al willen we wel morgen de tickets boeken (waarschijnlijk 24-10 heen en 14-11 terug).
Wat we zeker willen zien is Buenos Aires/Patagonie/Cordoba/wellicht Montevideo als we nog tijd hebben/Santa Fe, verder kijken we wat we hier tussen kunnen zetten, 3 weken is helaas erg kort. Ook de Iguazu watervallen schijnen erg mooi te zijn.
Heb je al enige plannen wat betreft steden etcetera? Misschien kunnen we elkaar wel op weg helpen met een mooi routeplan
, en als we starten in Santiago ontvangen we graag tips van je 
Ben net 5 lessen op weg met Spaanse les en langzaam maar zeker ontstaat er wat herkenning, moet alleen meer zelfstudie gaan doen. Maar in Argentinie hoop ik de basis onder de knie te hebben.
Heb je ook zo’n mooie tijd in Guatemala gehad? Vond Antigua zo’n heerlijke stad, heb genoten van de diversiteit van het land en de enorm vriendelijke bevolking. Alleen Guatemala-City hebben we zsm verlaten, misschien toch wat gemist in die stad?
Prettige avond!
Groeten,
Robert
Hoi,
Argentinie lijkt me echt super, maar heb je al gekeken hoe duur de vliegticket is?
Heb je zelf veel te besteden?Je kan daar ook een spaanse cursus doen
Schijnt echt super te zijn!!!
Meestal reis ik met een groepsreis of met een vriendin.
Samen reizen lijkt me goedkoper, maar heb momenteel niemand die met me mee wil?
Ik ben een meisje van bijna 32 jaar en ik ben naar australie, nieuw zeeland, srilanka, thailand, mexico, cuba, brazilie geweest etc.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag,
groetjes Saskia