28 Dagen USA - Coast To Coast

Hoj allemaal,

Ik ben de laatste tijd naarstig bezig om een geschikt reisplan samen te stellen voor mijn maand Amerika. Ik ben namelijk camp counselor deze zomer en mag daarna nog 30 dagen rondreizen. Om zeker te zijn dat ik binnen mijn visum-periode het land verlaat heb ik 2 dagen reserve behouden wat het totaal aan reisdagen op 28 brengt.

Mijn camp ligt op 45 minuten rijden van New York en van daaruit zal ik dus vertrekken. Ik heb een schema op gesteld maar ik kan me voorstellen dat er nog veel ruimte voor verbetering is aangezien ik een route genomen heb die, volgens mijn bescheiden mening, me langs een heleboel interessante en bekende steden brengt. het is echter de eerste keer dat ik de grote plas overvlieg en ik ben qua reizen in Amerika totaal onwetend.

Ook één minpuntje is dat mijn vlucht naar huis ook in NY is. Dus zal ik nog moeten terugvliegen.

Mijn voorlopig schema:

(Ik vertrek meteen vanuit NY als ik gedaan heb aangezien 8 weekends de tijd zal gehad hebben om NY City te bezichtigen.)

• 1 dagen New York
    (Greyhound bus)
  • 1 dagen Philadelphia
    (Greyhound bus)
  • 3 Washington DC
    (Binnelandse vlucht)
  • 3 dagen Orlando (Seaworld & Disneyworld)
    (Greyhound bus)
  • 4 dagen Miami + Keys & Everglades
    (Binnelandse vlucht)
  • 3 dagen New Orleans
    (Binnelandse vlucht)
  • 2 dagenColorado (Is dit de moeite?)
    (Binnelandse vlucht)
  • 3 dagen Las Vegas + Grand Canyon + Eventueel Death Valley NP
    (Greyhound bus)
  • 3 dagen Los Angeles
    (Greyhound bus)
  • 3 Dagen San Fransisco
    (Binnelandse vlucht
  • New York en vertrek terug huiswaarts.

De bus en vliegreizen zitten in de dagen inbegrepen.

U ziet, er is nog ruimte voor verbetering en ik sta open voor allerhande aanpassingen en tips. Mijn budget bedraagt 2300 euro. Ik ben van plan zo goedkoop mogelijk te reizen gebruikmakend van Couchsurfen, Hostels en goedkope vluchten en bussen.

Enkele concrete vragen nog:

• Is een coast to coast haalbaar met mijn budget?
  • Is Colorado de moeite?
  • Zijn er interessante plaatsen of Nationale parken die ik overgeslaan heb?
  • Zijn er plaatsen die in mijn schema staan die absoluut niet de moeite zijn?
  • Neem ik teveel of te weinig tijd bij bepaalde steden?
  • Zijn Miami en de Everglades en de keys de moeite? Want ik heb gehoord dat Miami nogal overroepen zou zijn.

Ziezo, ik hoop dat ik mijn situatie goed heb uitgelegd en eventueel wat tips kan krijgen. Alvast duizend maal bedankt voor alle tips, info en suggesties.

Rein

Hoi!!
Klinkt als een goed idee, maar niet voor een maand denk ik. Je hebt meer tijd nodig, want als ik het zo zie wordt het haastwerk! Misschien dat je je beter op een gedeelte van de US kunt focussen, bijv Noord-Oosten of Zuid-Westen of langs de Mississippi? Zoiets. Amerika is huge and het is juist leuk om dat op je in te laten werken. Als je constant van A naar B aan het haasten bent krijg je, naar mijn bescheiden mening, niet veel mee.
Veel succes met plannen!

Zoals hierboven al gezegd: gekkenwerk. Als je op deze manier wilt reizen, moet je het bij stedentrips houden en bezoek geen parken. Met name de “3 dagen Las Vegas + Grand Canyon + Eventueel Death Valley NP” is simpelweg niet mogelijk; het enige dat je zult zien is de binnenkant van de bus.

Destijds heb ik met familie 28 dagen alleen al in het westen doorgebracht: met een camper langs de NP’s en diverse steden. We kwamen alsnog tijd te kort! Om ook het oosten erbij te willen pakken in hetzelfde tijdsbestek is ondoenlijk.

Niets persoonlijks, maar je wilde onze tips horen. :wink:

Ik zou voor een andere opzet kiezen: liever stedentrippen in het oosten (Niagara Falls erbij pakken) en over een paar jaar naar het westen en met een huurauto/-camper alle NP’s bezoeken.

Bedankt voor jullie reacties :slight_smile: Ik ben er erg blij mee want je hebt waarschijnlijk volkomen gelijk. Zou ik dan tot Vegas gaan en daar stoppen? of Eerder tot New Orleans? Of gewoon Orlando. Wat is volgens jullie wel haalbaar? Of toch dezelfde route maar minder stops? Enige tips?

heel erg bedankt voor de wake up call :slight_smile:

Tsja,
Het is maar net waar je interesses liggen! Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad in California en Las Vegas. Maar ik weet niet of je dat een beetje leuk kunt doen met OV. Ik had daar samen met een vriend een huurauto, maar ik begrijp uit je verhaal dat jij afhankelijk bent van OV? Je zou dan eerst New Yorkkunnen doen, dan naar San Franciscovliegen, daar met de BUG Tour naar Yosemite NP, terug naar SF en dan met bussen langs de Highway 1 (langs de Pacific Coast) en vanaf LA of San Diego met de bus naar Las Vegas en daar met een backpacker tour mee naar Grand Canyon oid?
Of een aantal interessante steden aan elkaar knopen en dan 3-4 dagen per stad, zodat je nog tijd hebt voor een dagtripje buiten die stad.
Leuk hè, een trip plannen :wink:
Succes!!

Dat lijkt geen slecht idee. Zou ik bv ook nog voor ik vertrek naar de west coast, Washington en eventueel Boston erbij kunnen nemen?
En dan overvliegen en SF, LA en LV doen?

Das ongeveer 5-6 dagen per stop dan.

Waarom niet! :wink: Als je 5-6 dagen per stad/stop heb, heb je voldoende de tijd om dagtripje/ excursies te maken. Veel plezier!!

@LST: Sorry, maar ik moet het toch oneens zijn met je. Je doet je naam wel eer aan dat je alleen voor de citytrips gaat, terwijl er in het westen juist des te meer te zien valt in de natuur.

Als je besluit naar het westen te gaan, zou ik je tijd optimaal besteden en alles aan de oostkust links laten liggen (figuurlijk dan), een auto huren en in die 28 dagen zelf overal heen gaan. Er zijn te veel parken, waar je niet zomaar met een dagexcursie heen kan gaan. Denk aan Arches, Zion, Bryce, Lake Powell, Sequoia, etc. Neem hiervoor je eigen tempo en niet dat van een Greyhoundbusschema. Probleem is dat je in je eentje nogal hard door je budget heen gaat met een huurauto (2000 dollar ben je al snel kwijt voor 28 dagen). Dan hebben we het nog niet eens gehad over onderdak, levensonderhoud en een vlucht om überhaupt in het westen te komen.

Ik denk dat je ook best mooie citytrips kan maken in de oostkust. Sporadisch een keer een auto huren voor een NP, de rest lekker met Greyhound en binnenlandse budgetvluchten doen. Tijdsdruk is ook minder hoog, zodat je nog een keer met je zwembroek op een strand kan gaan liggen (Miami?) Als je echt niet weet wat je met je tijd aanmoet, kun je zelfs nog beslissen om vanaf Niagara Falls meteen een stukje Canada (Toronto, Ottawa, Montréal, Québec-City) mee te pakken: ook prachtig en een hele andere slag mensen in Canada.

Hoj Jurjen. Alvast bedankt want je bent een grote hulp, net zoals LST natuurlijk.

Het probleem is dat ik enkel een voorlopig belgisch rijbewijs heb. Geen internationaal erkend rijbewijs. Dus ik ben effectief aangewezen op het openbare vervoer.

Het is wel zo dat ik niet persee alle Nationale Parken moet gezien hebben die er te zien zijn. Een gezonde selectie lijkt me ook goed. Mijn doel is om een gezonde mix te hebben van de steden en de interessantste Nationale Parken. Ik dacht dat er in bepaalde hostels ook trips werden georganiseerd naar de NP’s?

Aangezien ik 8 weekends heb om NY City te zien kan ik dit na men werk en op mijn rondreis wel links laten liggen.

Ik dacht nog Boston en Washington te doen en dan overvliegen en San Fransisco en Los Angeles en Las Vegas te doen.

Als ik je post goed begrijp, lijk jij eerder voorstander te zijn van een keuze tussen West Coast of East Coast?

Kan ik ook nog es je mening vragen over Trek America?

En als je zegt dat ik best zou kiezen. Is er dan één van de 2 die je me kan aanraden? Kost het veel om heen en terug te vliegen naar San Fransisco?

Als je alleen voor citytrips gaat dan heb je aan 28 dagen genoeg. Maar zoals hierboven al vermeld, wil je ook wat natuur zien en nationaleparken bezoeken dan zul je of meer tijd nodig hebben of je moeten beperken tot een kleiner gebied. Het kost nou eenmaal veel tijd om naar de parken te rijden en vervolgens daar ook wat te zien.

Hostels bieden inderdaad ook wel tripjes naar de parken. Bv, Yosemite vanuit San Francisco of Grand Canyon vanuit Las Vegas. Maar ook hiervoor moet je soms meer dan 1 dag voor uit trekken.

Trek America is inderdaad een goed alternatief als je geen eigen vervoer hebt maar wel veel natuur wilt zien, en je ontmoet er ook nog eens veel andere reizigers. Ze bieden ook korte tripjes aan van een week ofzo dus evt. kun je zelfstandig de steden bezoeken en via een organisatie de parken…

V.w.b. vliegprijzen kun je sites als http://www.kayak.com/ raadplegen…

Als ik zou mogen kiezen tussen oost of west zou ik voor west gaan en dan met name vanwege de hele bijzondere natuur en de erg mooie nationale parken. Maar ook oost is genoeg te zien en te doen, zowel steden als natuur. Maargoed, probeer in ieder geval niet alles te willen bezoeken, er moet tenslotte ook nog een reden zijn om een keer terug te komen… :smiley:

Sorry guys, ik moet toch wel een beetje glimlachen om de commentaren. Wij zijn meer dan een jaar (verspreid over 20 jaar) op vakantie in de USA geweest en hebben daarbij ca 120.000 kms gereden en zijn nog steeds bezig dit land te ontdekken.
Met 28 dagen en in jouw omstandigheden zou ik mij beperken tot 2 hoogstens 3 gebieden en een georganiseerde reis in het Westen maken. Daarover kan ik je niets vertellen maar ik heb wel gehoord dat bv Djoser een goede naam heeft op te houden. Maar er zijn natuurlijk veel meer reisorganisaties die je kunnen helpen.
Yeehaw

Ik ga zelf deze zomer met de Green Tortoise op reis: zij doen ook trips van 14 of 21 dagen en je kunt bij de Cross-Country kiezen voor “eastbound” of “westbound” reizen: vertrekken vanuit New York is dus geen probleem, ondanks dat de organisatie in San Fran zit. De tijdswinst zit hem erin dat de bus ook 's nachts rijdt, terwijl iedereen slaapt. Daar moet je wel tegen kunnen dan natuurlijk…http://www.greentortoise.com/adventure-bus-tours-cross-country.html
Vergeet ook Intrepid Travel niet.

Veel plezier in ieder geval! :wereld: