Realistisch plan? Coast to Coast

Ik probeer een realistische planning te maken qua tijd en kosten, maar er is zoveel wat ik wil zien… Nu ben ik tot onderstaand schema gekomen, maar is dit realistisch voor 5 weken & maximaal budget van 2500 - 3000 euro?
Alle tips zijn welkom… Misschien heeft iemand een iets andere route gereden, welke korter/mooier was?

NewYork
Washington
Knoxville
Nashville
Memphis
New Orleans
Housten
Dallas
Oklahoma
Albuquerque
Phoenix
Grand Canyon
Las Vegas
Los Angeles

eventueel nog San Diego / San Francisco ( zou wel heel mooi zijn als dit nog zou kunnen )

Misschien nog plaatsen omdraaien?
En hoe 't beste te realiseren? Met auto , of is deze route ook goed te doen middels Amtrak en/of bussen?

Ik hoor graag alle tips :slight_smile:

Alvast heel erg bedankt,

Sandra

Alles kan natuurlijk maar je gaat wel aardig zigzaggen. Van openbaar vervoer heb ik helemaal geen verstand maar met de auto hebben we heel wat coast to coast trips gedaan. Maar dan voor tenminste 10 weken.
Voor NY heb je al snel 3 volle dagen nodig en minimaal 2 voor DC. Ik zou na New York met de trein naar DC gaan en pas een auto huren va DC.
Van DC kan je stukken overde BLue Ridge Parkway rijden naar Ashville, daarna door de Smokies naar Nashville en Memphis, Van Memphis ga je al de eerste omweg maken naar New Orleans (minstens 2 dagen voor NOLA). Als je dit wil doen rijd daarna naar Houston. Austin en San Antonio en niet naar Dallas. San Antonio is een van de mooiste steden in Tx. Van SA richting Carlsbad Caverns en White Sands NM. Daarna kan je naar ABQ rijden en ook Santa fe bezoeken of zuidelijker via Tucson, Phoenix en Sedona naar Grand Canyon.
Autohuur zal duur zijn en er zullen drop off kosten optreden. Kijk eens op www.usareisen.de of www.ebookers.com voor autohuur.
Welke tijd van het jaar wil je gaan?
Goedkope hotels vind je bij de Motel6 keten.
Yeehaw

1 like

Vermijd toch maar Phoenix. Daar is werkelijk geen bal te doen. Je kunt van ABQ naar Holbrook (Route 66) rijden, en zo nog Canyon de Shelly en Monument Valley meepikken, vooraleer je Grand Canyon bezoekt.

1 like

Er is in Phoenix en vooral Scottsdale heel wat te zien maar in de zomer zal het er gruwelijk heet zijn.

lol, ok dan.

Er is een zoo, er is een unief, er zijn de Suns (maar NBA ligt stil in de zomer), en er is de occasionele zandstorm.

Je vindt er praktisch geen cafés (ga naar Tempe daarvoor), architecturaal is het een big bummer, en als je op een van de heuvels staat, dan zie je netjes hoe laag de smog boven de stad hangt.

Het is er al ‘gruwelijk heet’ in de lente. Toen ik er was in mei, schommelde het kwik vlotjes rond de 40-45 graden, en de hitte blijft hangen, omdat Phoenix in een vallei ligt.

In Scottsdale, de ‘betere buurt’, heb je Paradise Valley, een megamall, en een paar golfcourses, maar ik zou begot niet weten wat daar nog voor boeiends te zien valt.

In elk geval, de streek onder Phoenix, de Sonoran Desert, is dan weer wel de moeite: Organ Pipe NM (het krioelt er van de organ pipes en saguaro’s), Tombstone, Painted Rocks, Colossal Cave Mountains, Nogales (ga eens naar Mexico…), en in mindere mate Tucson. Ook qua natuur: zeer desolaat bij wijlen.

Botanical Gardens, MIM Museum, Heard Museum, Taliesin West, Old Town Scottsdale om maar wat te noemen. Wij verblijven regelmatig in Scottsdale. Een haboob hebben we gelukkig nog niet meegemaakt. Ook cafeetjes genoeg in Scottsdale en geweldige restaurants. En golfen doen we ook graag maar dan in october/november.
Een bezoek aan Mexcio zou ik afraden. Niet alleen staat je verhuurbedrijf niet toe in Mexico te rijden, de grensdorpen worden ook geteisterd door drug wars.

Die dingen die je opnoemt, vind ik wat magertjes voor een metropool waar de helft van Arizona (2.5 miljoen mensen) woont. Ik ben alles opgeteld een dag of 5 in Phoenix geweest, en ik was telkens blij dat ik er weg was. Al was Scottsdale inderdaad een verademing.

In het westen van Phoenix ligt overigens Sun City, waar de overgrote meerderheid van de inwoners 60-plussers met rugklachten zijn. Een gemeenschap op zich, als het ware.

Over Mexico. De auto mag inderdaad niet mee, die lieten wij achter in Amerikaans Nogales. En in Nogales zelf verzeilden we zonder dat we het goed beseften in de slums, waar al snel duidelijk werd dat we er niet welkom waren. Maar als je in het toeristisch gedeelte blijft, dan valt het allemaal mee. Nu, het is wellicht beter om naar Tijuana te gaan als je eens in Mexico wilt zijn. Ciudad de Juarez (grenzend aan El Paso, TX) is tegenwoordig de stad met de hoogste moordratio ter wereld, daar ga je enkel naartoe als je een variant van Russische roulette wilt spelen.

Ook nog te bezoeken, al lijkt het mij te vervallen tegenwoordig: Biosphere 2 in Oracle, waar in de jaren '90 een groep mensen (waaronder een Antwerpenaar) zich voor 2 jaar zouden laten opsluiten in een dome met nagemaakte ecosystemen. Het project mislukte echter al snel.